Godt nytår - Nyt spændende haveår i vente :)

Så er det dømt 2018, og vejrmæssig kan det kun blive bedre... i forhold til 2017 med alt det regn som vi har fået..
 - Mit haveår i 2018 står i renoverings tegn. det mest af baghaven skal laves om.. og ikke mindst blogtræf, tomatfest og selvfølgelig det vigtigste af alt i haven - se planterne gro :)

 Mine kære højbede er færdige, med alt det regn har gjort at træet er begyndt at rådne, så nu tygger jeg lidt på nogle nye højbede med stenkanter og når jeg alligevel er i gang så burde der også laves plads til tomaterne som jeg agter at have i større potter i haven :)
 Far, du må gerne bruge mit legehus til dine haveting...
Legehjørnet er børnene også vokset fra, de to store teenager har ikke godt af alt det friske haveluft (mener de selv !! "griner") og det var Celina som gav mig lov til at "overtage" huset.
 - Men !! det er vel en forskel på at "overtage" huset og at "fjerne" huset ??, men huset kræver en kærlig hånd HVIS det skal blive i haven !!
 Også her skal det ske noget nyt...
Og idéerne kan godt komme her fra mine to julegaver, samt en enkelt købt i bogudsalg, jeg har en svaghed for Cottagehaver med lidt krydderi af sten og køkkenhave :)
Bøllefrø vil bestemt gerne være med til at omlægge haven ;)

Godt nytår :)
Så er vi i gang :) (Chili planter)

Kommentarer

  1. Rigtig godt nytår til dig og familien, Tim.
    Det lyder til at 2018 bliver et arbejdsår i baghaven. Glæder mig til at følge med.
    Knus Heike

    SvarSlet
  2. Rigtig godt nytår 😀
    Ja alt den friske luft er sikkert ikke godt 😀 Så det er da godt du kan overtage legehuset, mon ikke Celina får lyst til, at være lidt med, hun har da før udvist en spirende haveglæde.
    Held og lykke med de nye tiltag i haven, en have bliver aldrig færdig, heldigvis 😉
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. også godt nytår herfra :)
      Celina og mig er blevet enige om at huset skal istandsættes og at hun ønskede muligheden for også at kunne lege i huset selvom den bruges til haveskrammel

      Slet
  3. Hej Tim

    Højbede med stenkanter lyder godt og spændende!
    Super med gode planer for 2018:)

    Godt nytår herfra

    SvarSlet
  4. Hej Tim
    Herligt med planer for baghaven, vi skal jo nødigt gå i stå, det gør du nok heller ikke. God fornøjelse med planerne.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn igen do..
      Jeg er allerede forpustet over alle de planer jeg har for haven i år... , men det bliver rigtig godt når det bliver færdig :)

      Slet
  5. Godt nytår.

    Der mangler ikke planer - det er vist som det plejer, ikke ?
    Rigtig god fornøjelse med både de små chiliplanter og det lidt større renoveringsarbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja... nemlig.. man skal da ik' gå ned på haveplaner, altid godt med lidt planer på hylden :)
      også godt nytår herfra :)

      Slet
  6. Godt nytår.
    Du får da vist rigeligt at se til med alle de planer, men haveplaner er jo dejlige at have...ligesom det er skønt at følge processen. (Hvis man ellers husker at tage billeder undervejs.)

    Selv har jeg ikke de store projekter på tegnebrættet i år, men nogle mindre har jeg da. Dem skal jeg nok skrive om, når de bliver ført ud i livet.

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Esther
      jo..da.. der kommer selvfølgelig indlæg løbende med ændringerne i haven :) og i form af videoer :)
      også godt nytår herfra..

      Slet
  7. Halløjsa, hvor du kaster dig ud i forandringer, mens en anden en kun er nået til sofaen!! ;o) Jeg er spændt på hvad du (I) beslutter med legehuset. Vi ses derude på et eller andet tidspunkt i denne sæson. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Friis
      jeps... og jeg skriger allerede efter foråret :).
      Jeg har indgået en fornuftig aftale med Celina vedr. legehuset, og vi blev enige om at den skal blive i haven og den nu skal være en "del af haven" dvs. med beplantning omkring huset samt stadig mulighed for at hun kan bruge huset ;)

      Slet
  8. Godt nyt have år Tim.
    Planer er skøøønne det bliver spændende at følge.

    SvarSlet
    Svar
    1. tak og i lige måde :)
      det er skønt med dejlige haveplaner :) - og jeg glæder mig til at komme i gang med dem :)

      Slet
  9. Godt Nytår - det ser ikke ud til at du behøver at kede dig i det nye haveår, og allerede igang med fremdrivningen af de første planter - det er vel nok godt gået. Held og lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg takker, og godt nytår herfra..
      Mit haveår bliver med en del store forandringer i haven - og jeg glæder mig til at komme i gang :)

      Slet
  10. Det er godt at have projekter , og du har mange , men forandring fryder ! Lidt aergerligt med dine hojbede som raadner , for det er altsaa flot med alle de forskellige farver. Onsker dig et rigtig godt 2018 !

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Jane
      også godt nytår herfra :)
      jeg elsker haveprojekter, for det får mig til at "slappe af" i hovedet :)
      - ja... udskiftningen af bedene kommer også lidt for tidligt !!! jeg havde ellers håbet på et par år mere endnu med højbedene, men desværre med alt det regn som vi har fået i de sidste par år har desværre gjort træet blødt..

      Slet
  11. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske