Tims Plantetips nr 2 - purløg og stikkelsbær

Hvis jeg skal nævne 2 planter som passer sammen, må det absolut være purløg og stikkelsbær - et perfekt ægteskab :)

Og igen husk lyd på videoen, og er der spørgsmål eller lign. så svarer jeg meget gerne på det :)



For en god ordens skyld, lige lidt kedelig tekst (lov og regler og hvad ved jeg...)
  • Jeg HAR succes med idéerne, og derfor deler jeg dem med jer, så jeg garantere IKKE for at idéerne lykkedes hos jer.
  • Jeg har IKKE patent, copyright eller lign. på mine idéer, for dem har jeg enten læst, fået fortalt eller set fra diverse gode haveudsendelser fra tv-udsendelser.
  • Superbrugsen bliver nævnt i videoen, men dette var IKKE bevist reklame overhovedet men bare nævnt som det sted hvor vi har købt purløget

Kommentarer

  1. Hej Tim. Tak for tippet. Jeg vidste ikke, at purløg havde den effekt. Det var et godt råd at få. Rigtig god lørdag aften. :)

    SvarSlet
  2. velbekomme Birgitte : fortsat go' aften :)

    SvarSlet
  3. Det var da et super godt raad ! Jeg plejer at saette hvidlog under mine roser for at undgaa lus , det er jo det samme princip , men nu vil jeg ogsaa prove med purlog.

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Jane
      Selv tak for tippet med hvidløg under roserne :)

      Slet
  4. Tak for tippet Tim. Det kendte jeg ikke. Jeg er heldigvis sluppet for lus i mine stikkelsbær indtil videre. I stedet har jeg kæmpet med sådanne nogle små grønne larver, der æder bladene på ingen tid hvis jeg ikke er over dem med det samme. Gode råd mod dem modtages med kyshånd :-). God dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn
      Disse bæster sloges jeg med sidste år i den omtalte stikkelsbær, og jeg håber på at det fremadrettet bliver begrænset med purløgsduften :) (håber jeg)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske