Hvordan fodres jorden rigtigt ?

 Det er jorden som skal forkæles og have den rigtige kost, så den er klar til det nye år. Og noget af det bedste til jorden er dyremøg...

Jeg har en del frisk kaninmøg liggende ?, Og hvordan gør jeg det så "rigtigt" ??? Efter læsningen af dette område, er alle fire forfattere enige om at dyremøg gerne skulle have ligget i et år inden brug i haven, men alt det andet på det område er de bestemt ikke enige om....

Men jeg hælder mest til Camilla's holdning med at grave frisk dyremøg ned i køkkenhaven om efteråret, og derefter med en go' dyne ovenpå, og denne metode.... tjaaaa har jeg brugt i mange år og agter at fortsætte med. 

Her er min lille køkkenhavebed, hvor jeg har haft ærter, gulerødder og fodermavskål, mit kål ses stadig til venstre på billedet.
Fjerne det værste ukrudt, gravede en rende og puttede kaninmøg i renden og dækkede det til med jorden fra det nye opgravning
Og til sidst, kommer dynen på, og det er ca. 5 - 10 cm halm med dyremøg. Og når vi kommer til foråret så er det meste af dynen formuldet, og jorden er klar til en ny sæson..
 

Kommentarer

  1. Hej Tim

    Det lyder som en god løsning, du har fundet - Smart det er parat til foråret. Så er den tang jeg gerne bruger noget længere tid om det:)

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
  2. Naeste aars grontsager vil helt sikkert elske det :-)

    SvarSlet
  3. Det er da rart at være selvforsynende med dyremøg :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske