En Lørdag på Workshop - Design dit eget Staudebed

 Foråret nærmer sig, og jeg glæder mig til at komme i gang igen. Og i dag tog jeg turen til Søndersø for at deltage i et workshop med havedesign.

Godt at de havde sat Haveselskabet skilt op.
Det vigtigste for mig er at få nogle værktøjer, inspiration og blive guidet gennem en trinvis proces med oplæg og praktiske øvelser.
Ser ud som om, at det er det rette sted jeg er ankommet.

Farverne skal passe sammen. det kan blive til et større videnskab.

Helt enig, jeg bruger også bøgerne for at finde inspiration til haven :)


Vildskaben på det øverste billede, er det bed som jeg ville sætte fokus på i dag på workshop, vi skulle tage et område / bed med som vi skulle arbejde på.
 - Det nederste billede blev så et udkast til renovering af bedet, og nu er jeg næsten sikker på hvordan det skal se ud. Generelt står haven til den helt store renovering i år, det er planen indtil videre, de største husprojekter er næsten færdig, så turen kommer snarest til haven - og jeg glæder mig :) 

Og hvad fik jeg ud af dagen i dag..
  • et kan betale sig at lave skitser inden man begynder omlægningen af bedene.
  • Overvej nøje, hvilke planter er skal bruges.
  • Brug de samme planter flere gange i bedene.

Kommentarer

  1. Det bliver spændende at se det færdigt. Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. nemlig, men efter en rundtur i haven, så har jeg allerede fundet på nogle ændringer ;)

      Slet
  2. Alletiders med god inspiration - navnlig når du får brugt din nye viden på et konkret projekt fra starten. Lyder som et rigtigt godt kursus, og det bliver sjovt at se resultatet!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik i hvert fald noget gode værktøjer med hjem som jeg i fremtiden godt kan bruge :)

      Slet
  3. Hej Tim, vi fik desværre slettet vores indlæg 'Realistisk vinterportræt' og derfor kunne vi ikke udgive din kommentar. Men tak for den. Hilsen fra Vildmedkøkkenhave

    SvarSlet
  4. Det lyder som en spændende og udbytterig dag. Hvis du følger de tre punkter, du har stillet op nederst, vil det helt sikkert ende med et fint og velkomponeret bed. Held og lykke med arbejdet, jeg er spændt på at se, hvordan det udvikler sig.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  5. mojn Elna - det var virkelig et godt kursus, og jeg håber at det bliver lettere for mig fremadrettet i haven :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske

Jeg hader at indrømme det - Vækstlys