denne uge i haven :)

Det er sgu' skønt at vende tilbage til haven, efter alt arbejdet med tilbygningen som næsten er færdig :)
 Allerede sidste weekend blev de sidste græskar høstet....
og et læs til genbrugspladsen, så fik jeg da banket noget af havens vildskab fjernet, som har fået "lov" til at passe sig selv i de sidste par uger...
 Og desværre måtte jeg flytte blommetræet, pga. børnenes trampolin som nu vil komme for tæt på blommetræet.... jeg har beskåret den en 1/3 del inden jeg gravede den op... 
 Og opgravningen var ikke så slemt endda..... det værste er at finde en ny plads til den ;(
 Og det blev så her ved siden af legehuset.... pt. står den klemt her, men det er meningen at området her skal laves helt om på et senere tidspunkt og dermed vil det give plads til træet...
 Og lidt blomsterløg er der også blevet indkøbt, og det er meningen at de skal stå i det kommende Elsa-bed (det hvide bed, blomster med sne-farver :)) (Elsa ?? fra disneyfilmen Frost), som jeg vil kalde den, og det er blevet GODKENDT af Celina og Pernille !!
 Men desværre er det nye kloakrør ikke blevet færdige endnu, men så hjælper Pernille med at sætte løgene i plastpotter og når kloak engang bliver færdig så planter vi potterne i det nye bed ;)
 Og det årlige udskiftning af en række i jordbærbedet. ialt har jeg 3 forskellige sorter i 3 bede, i dette bed er det den alm. zefyr, og oppe i højre hjørne af billedet er sorten framberry (hindbær/jordbær smag). Og det sidste bed som ikke er vist har jeg de hvide pineberry (ananas/jordbær smag)... 
 
Og hvad kan man lave på en søndag hvor det konstant regner ??? sortere lidt i mine frø.... og ikke mindst planlægge til næste haveår....






Kommentarer

  1. Der er vist ikke meget stillesidden på jeres matrikel. 2015 kommer nok til at stå i havens tegn, vil jeg gætte på.

    SvarSlet
  2. også i den grad bliver 2015 i havens tegn.... Jeg vil gå total have-amok...

    SvarSlet
  3. Flotte graeskar , som Marie siger, der er liv i den paa din matrikel :-) Det hvide bed bliver superflot, jeg kan se det for mig :-)

    SvarSlet
  4. Bliver spændende med Elsa-bedet, det er klart en idé jeg vil tage til mig, når min datter er større: at navngive bede efter Disney film og andet hun kan lide :)

    Håber blommetræet klarer sig fint ved legehuset :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det endelig, mine børn er vilde med ideen :) :)

      Slet
  5. Du er simpelthen så god til at få dine søde piger med havearbejdet, Tim, det er så skønt at læse om. Jeg har ikke fået læst så meget i sommers, nu har jeg læst tilbage og set jeres tilbygning. Det er blevet så fint, jeg kan dog også godt forstille mig at det har gjort lidt ondt i havehjertet med alt det roderi.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja.... mine tøser elsker at hjælpe til i haven, og det absolut den bedste lærdom vi kan give dem :)
      Og tilbygningen har virkelig gjort ondt i mit havehjerte, og det værste var at tiden til havearbejdet ikke var der :(

      Slet
  6. Hej Tim.Godt at du nu har lidt overskud til haven.Og flotte græskar du har dyrket.
    Fin plads du har fundet til det lille træ.
    Skal vist også have kikket på mine frø.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. takker.... og det er dæl'me skønt at vende tilbage til haven igen..

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske