Bogsamler - havebøger

En anden interesse indenfor haven er, at jeg samler på havebøger, og det da blevet til en del indenfor de sidste par år... Nu vil jeg forsøge at anmelde nogle af bøgerne sådan løbende når jeg lige har tiden til det...
- Vi vil starte vores allesammens Haveguru over dem alle.... Claus Dalby...
Denne bog fik jeg sidste år i fødselsdagsgaven af mine børn (da jeg blev 39 plus et par sekunder :) ), min indtryk af bogen er at den fortæller på en god, sund og yderst fornuftigt måde at lade børnene deltage i have-gøremålet. Endda uden at de tager skade af det !!
 Som vi kender Claus er der rigt med superflotte billeder, alt fra såning, planteskolebesøg, haveredskaber, vanding, blomster, potteplanter, grønsager og krydderurter, løg, fugle, drivhus og kompost som jeg mener er MEGET vigtigt at børnene lære i disse moderne tider, og masser af gode tips.
Mine to ældste børn på henholdsvis 8 og 6 år kikker da jævnligt i bogen, og personligt kunne jeg godt have undværet side 74 og 75 i bogen (hus i træet :( ) kors hvor ungerne da plager mig med dette.....
 Er du have-interesseret og har småbørn / børnebørn ?? køb bogen !!! der er masser af gode råd at hente, hvis man ønsker at dele haven med de mindste...

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske