Genbrug og sund fornuft....

I går skulle jeg hente noget frisk rugbrød hos tanken, som ligger 100 meter fra hvor vi bor, og JA.... det er LOKALT rugbrød fra byens bager ;) - alt andet er blasfemi !!!!

Tank-ejeren var i gang med at "bekrige" det store juletræ som har stået på tanken i hele december-måned, nu skulle den den køres væk.... jeg hørte lige i mit øresnegl at den skulle køres på genbrugspladsen.... !!! Jeg tilbød ham at smide den af hjemme i min indkørsel, den kan jeg fint bruge i haven :) 
 Han havde delt den i 2 stykker, så den kunne være i traileren...
 den havde en samlet længde på ca. 4 meter... - frem med tangen og......
 Lidt beskyttelse ved de små rhododendron...
 Og selvfølgelig også roserne...
 Min rhododendron-børnehave lidt beskyttelse for den hårde østenvind...
 Og allerede nu titter påskeliljerne frem ???
Og idag fik jeg lige tømt kaninburerne, og fordelt det mellem stauderne.

Og nu må frosten gerne komme :)

Kommentarer

  1. Applaus!

    Hjertelig mellejulehilsen

    SvarSlet
  2. Sådan skal det være Tim. Snyd ikke en haveejer r for et godt bunddække, så er vi beredte til Kong Vinter stikker sin kolde næse frem. Jeg har iøvrigt også hjembragt brugt gran fra arbejdspladsen... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. sådan skal det være.... jeg forventer også at få fat i flere juletræer endnu :)

      Slet
  3. Sådan Tim. Det er godt gået.
    Jeg har netop skrevt om det gode genbrug.
    Det ser godt ud i din have.

    SvarSlet
    Svar
    1. takker.... det er ren gode vitaminer til haven, og til foråret ryger grantræet i kompostkværnen og derefter ud mellem mine rhodo's :)

      Slet
  4. Fodboldklubben henter hvert år juletræer for 20 kr her i byen. De kigger lidt mærkeligt på mig, når jeg giver dem 20 kr for at beholde træet og også gerne 20 mere for at købe naboens, som de altså lige har fået 20 kr for at køre væk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og her i byen kommer spejderne og indsamler juletræerne, jeg plejer at smække døren i hovedet på dem, og du giver mig nu en idé, måske burde jeg gøre det samme som dig ;)

      Slet
  5. Hej Tim.Hvor smart at du lige fik juletræet med hjem.Nu er du da frost parat i din have.Manden har også lige klippet alle grenene af vores træ.Så nu skal jeg finde ud hvor der trænger til lidt afdækning.
    Godt nytår til dig Jette

    SvarSlet
  6. Dejligt med genbrug. Det ser også godt ud. Fin lille børnehave.
    K.H. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. takker, og der bliver nok trængsel i børnehaven efter næste plantemarked ;)

      Slet
  7. Juletræer er helt perfekte at bruge som beskyttelse for sarte planter. Jeg har også et par rhododendroner og hortensiaer som skal have lidt beskyttelse, for mon ikke der kommer noget vinter på et eller andet tidspunkt.
    Vi har pænt med gran at gøre godt med i år, for alle juletræer blev ikke solgt, men de er også gode som flis i rhododendronbedet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. nemlig.... og som det ser ud nu !! slipper vi nok for en lang vinter, men lidt frost kommer der nok...

      Slet
  8. Sådan et stort træ kan rigtigt give beskyttelse til mange roser.

    Vi gør det samme, og har faktisk bedt alle naboer i vores område om at få deres brugte juletræ - de ved godt at vi er havetossede...

    Godt nytår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Havetosset !!! Den har jeg hørt før ;) - bare fordi at vi har en fornuftig holdning :)

      Slet
  9. Ja, hvad kan det ikke foere til , naar man skal hente rugbrod :-)) Der var du godt nok heldig !

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske