Vinter - Ellers tak !!!

Jeg har sgu' ikke tid til at holde vinterferie fra haven, så jeg håber at frosten først kommer omkring 1 februar og helst ikke før.....

 Allerede forrige weekend fik jeg mine geoginer / dahliaer knolde op...
 Det er da morsomt at se de tynde ben de har :)
 Niklas er en trofast hjælper, og kun mod betaling !!! ellers ikke ;(
 Nu er toppen blevet klippet af...
 Efter opgravningen så bruger jeg pladsen til at vinter opbevarer mine planter som stadig står i plastpotter, det er meningen at de skal plantes ud i de nye staudebede her til foråret...  I den sorte sæk har jeg hæk-afklip fra bøgehækken fra sensommeren...
 Og det kan perfekt bruges til at beskytte jorden med...
 Og det er,,, er nok den ondeste muldvarpeskud til dagens dato ....lol...  Men det er overskudsjorden fra kloak arbejdet, jeg får det nok brugt inden foråret kommer, både til at jævne græsplænen og ikke mindst til de kommende højbede :)
ak...ja.... en af mine store pyntesten måtte "lade livet" under have-massakren (tilbygning og kloakarbejdet !!)
Fortsat go' weekend :)

Kommentarer

  1. Smart løsning til vinteropbevaringen. Herligt billede af den unge mand, som tjener en skilling ved at hjælpe til. Det er så hyggeligt, når børnene gider tage del i havearbejdet, også selvom det er mod betaling.

    SvarSlet
  2. Der er ikke noget så skidt, at det ikke er godt for noget :) så fik du jord til højbedene, men ærgerligt med stenen.
    Ok hvis du får din vilje med vinteren, så KUN februar, vi gider ikke have vinter i mart.
    Mojn

    SvarSlet
  3. Din fine pyntesten - som nu er blevet til 2 - kunne måske være 2 fine over-svampehatte - med egnede sten som stilk........ jeg leder nemlig selv efter en forholdsvis rund sten der vil være så venlig at gå i to dele :-) :-)

    SvarSlet
  4. Enig Tim! - Jeg er absolut heller ikke klar til vinter endnu.
    Der er så meget der kan gøres derude - og på dage uden blæst er det simpelthen faktastisk at komme ud og tage fat - og få røde kinder :-)

    En efterårs/vinterhave er nu slet ikke så ringe!
    Rigtig god weekend til dig,
    Lone

    SvarSlet
  5. Også helt okay med mig, hvis vi kan nøjes med et par uger i februar.
    Ærgeligt med stenen, men Mrs. Sussinghurst har lige foræret dig en god ide... :o)

    SvarSlet
  6. Lad endelig vinter og frost vente, jeg er heller ikke klar til vinteren endnu.

    SvarSlet
  7. Hej Tim.Ja !!! kan da også godt undvære vinteren.
    Og du har jo et lille efterslæb efter alt dit ombygning.
    God at sønnen kan give en hånd med.
    Rigtig god søndag Jette

    SvarSlet
  8. Hej Tim. Jeg siger det samme som dig og håber vinteren bliver mild. Det glæder mig, at du nu er kommet så langt, at du kan få noget fra hånden ude i haven! Jeg tror, du når det hele - det håber jeg i hvert fald!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske