siden sidst...

Nå.... Hvad nyt er det sket siden sidste indlæg ??.....

 Min forhadte lerbunke i forhaven har jeg endelig kørt væk, det blev til 6 gange med traileren, og jøsses det klistrede af h...... til :( :(

Min haveblog som sponsorer :)
 I min søns klasse i folkeskolen har de nogle spændende hvori de skal tjene penge til deres Bornholmer-tur i næste måned. Denne gang har de lavet en mini-kantine hvor de lavede mad som de solgte i frikvarteret.
 Dertil skulle de bruge penge til at indkøbe råvarer til madlavingen...
Jeg kunne godt som "haveblogger" bidrage med et par kroner, og det giver da lidt reklame :) :)

Kompost ud i haven...
 Hvert år som sædvanligt, skal min kompostbunke deles rundt i haven, og især mine roser, køkkenhave (højbede), frugtbuske og hostaer får en god portion...
 det fineste guld...
 Min ældste datter Pernille vil også gerne have lidt i hendes have...
Og resten som ikke er helt færdig komposteret ryger tilbage i komposten

Go' aften derude...


Kommentarer

  1. Hej Tim
    Det var da god reklame for din blog, og kompost er ikke at kimse af, det gør jeg ikke selv i.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg takker, og det gælder om at sprede og smitte haveglæden :) med vores gode haveblogs...

      Slet
  2. Kompost guld er altid et godt emne... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. nemlig.... det kan ikke anbefales nok :)

      Slet
  3. Tænk at du er blevet sponsor :-)
    Komposten ser ud til at være noget lettere at arbejde med, end lerjorden!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja... det er sgu' meget lettere at arbejde med end det skide lerjord ;(

      Slet
  4. Hej Tim.
    Jamen så sker der jo lidt igen. Det er dejligt vi går imod lysere tider.
    Jeg er meget spændt på hvad du finder på, nu når du har fået din klistrede lerbunke af vejen.
    Knus Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har nogle ideer på tegnebrættet, og med sikkerhed kan jeg sige at det bliver mindre græsplæne ;)

      Slet
  5. Det er noget af et arbejde at flytte rundt med lerjord, men godt du har det overstået nu :-)
    Det ser godt ud med al den kompost :-) Jeg laver ikke kompost her i haven, kan simpelthen ikke nå det, så i stedet henter jeg på genbrugspladsen i Billund, de har noget rigtig fin kompost.

    SvarSlet
    Svar
    1. jo tak.... lerjord kræver sin mand ;) jeg er meget glad for at lave min egen kompost ;) , og det er sjældent at jeg henter fra genbrugspladsen :)

      Slet
  6. Hej Tim.Godt med god kompost..............og jeg gør som Vivi.
    Skal faktisk hente det i dag.
    Og sponsor for ungerne er da ikke det værste du kan foretage dig.
    God dag Jette

    SvarSlet
  7. Hej Tim, godt med kompost. Jeg har planer om at hente noget kommunekompost, det fungerer fint for mig. Det er da godt, at du fik kørt lerbunken væk - det må have været et stort arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. det var et helvede med at få det kørt væk, men jeg var desværre tvungen til det, og dog har jeg gemt lidt til mine højbede ?? ler er godt til at holde på vandet - så lidt fordele har det..

      Slet
  8. Jeg skal snart til at bruge af min kompost...det er jeg spændt på. Har aldrig brugt kompost før...Har sådan en lukket plasticdims...Den er fyldt og noget af det har ligget et år nu. Regner med at få den halvvejs tømt her i løbet af påsken. Spændende hvad jeg får ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ren guf for planter og jorden :)

      Slet
  9. Hold da op hvor har du været flittig. Køre så mange læs ler væk, stort arbejde.
    Tak også god aften til dig og din familie.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg takker, og skal jeg til det lidt mere spændende i haven med at få det genoprettet :)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske