Så er vi igang :)

Hvor er det skønt, at endelig komme i gang med at så !! og det har jeg ventet med længsel på siden den første vinterdag ;)
 - udvælgelsen af tomatfrøene er ikke altid lige let, når man med tiden har samlet en del frø, og i år skal der prøves sorter som jeg IKKE har prøvet før...
 der læses og overvejes nøje, hvilke tomatsorter som skal prøves :)
 Og Celina hjælper som sædvanligt med at putte frøene i jorden :)
færdig, og i år prøver jeg 13 forskellige sorter... både til drivhuset og friland :) - med lidt held så får jeg 26 tomatplanter. Og det er en lille stigning i antallet i forhold til de 8 planter som jeg havde sidste år...

Jeg skal en tur over på "øen" den 21 juni for at opleve dette spændende arrangement, så jeg har mulighed for at have 3 ekstra personer med i bilen.
 - jeg kører så jeg kan være der til åbningen, og forventer at kører hjem ved lukketiden. Og turen fra det sønderjyske foregår via motorvejen :)
 - Interesseret ???? kontakt mig via mail tsmaskintekniker@gmail.com

OBS !!! update...
En pris ville være med bilen fyldt 350 kr. pr. person :) 

Kommentarer

  1. Spændende med så mange tomatplanter. Hvis jeg havde boet i nærheden af dig, havde jeg gerne taget turen med, men det kan vi ikke just sige, at jeg gør.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do..
      du må se at flytte til fastlandet :) :) så blir' det hele nok lidt lettere :)

      Slet
  2. Begrænsningens kunst er svær. Jeg har allerede sået alt for mange chili - det greb om sig. Tomaterne må jeg forsøge at begrænse mig med, men det er godt de kan stå udenfor i en krukke når nu orangeriet er fyldt op!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja.... begrænsningskunsten er umuligt for lille mig (griner) - en del af tomaterne kommer også i krukker og op langs med garagen i år :)

      Slet
  3. En pæn fremgang i 'besætningen' - fra 8 til 26 ;-)Det er altid spændende at starte haveåret op med såning - den proces er fyldt med forventning!
    Jeg har endnu ikke købt billet til CPH Garden - jeg vil frygtelig gerne afsted, jeg er bare ikke så god til langtidsplanlægning, men måske jeg skulle tage mig selv i nakken denne gang! Ville det være muligt at stå på hos dig ved Middelfart? For det ville da være smart at fylde bilerne og følges ad.

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Frede
      du skal være velkommen til at hoppe med på vognen, også fra Middelfart ;) ;) jeg har regnet lidt på de "desværre" omkostninger som det medføre - som du nu kan se i indlægget :)

      Slet
    2. Tim - du skal ikke reservere en plads til mig - der er endnu noget som skal falde på plads... Jeg må tage chancen og afvente, så skal jeg nok melde mig på banen, så må vi se, om der er plads.

      Slet
  4. Jeg plejer at have 2 sorter tomater...og 8-9 planter. I år har jeg sået 5 sorter....og omkring 50-60 frø har jeg sået. Det skal dog siges, at jeg giver en del af planterne væk.

    Regner med at nogle af dem, skal stå på terrassen, for i udestuen er der næppe plads til mere end de 8-9 som jeg plejer at have derinde.

    Måske vi ses til CPH Garden - jeg har bestilt billet til d. 21.

    SvarSlet
    Svar
    1. det ville være rigtig dejligt at hilse på dig derover, så jeg håber vi ses :)

      Slet
  5. Spændende med alle de tomater. Du plejer jo at have stor succes, så det skal nok blive godt.

    SvarSlet
  6. Hold nu op for et tomatboom, du har gang i! ;o) Det skal nok blive spændende og superlækkert. Og så dejligt at Celina vil hjælpe dig, hun bliver efterhånden en rigtig god hjælper i haven.
    Hvad angår CPH udstillingen, ligger jeg i forhandlinger med manden, ellers var jeg bestemt interesseret i en plads. Håber du får bilen fyldt op, både for økonomien og for hyggens skyld. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. tomater kan man bare ikke få nok af, jeg rør slet ikke de tomater som kan købes i supermarkeder og lign., men i hvert fald prøver jeg at undgå dem :)
      - ja, det er noget af en dyr fornøjelse at kommer over på øen, den skide bro (sorry) er rasende dyr at bruge !!!

      Slet
  7. Hej Tim, man må da lige love for at i skal have tomater i alle afskygninger til sommer. Godt søde Celina kan hjælpe sin far, det er der vist brug for :o)
    Herligt initiativ at lave en samkørsel til CPH, desværre kommer jeg ikke derind før om fredagen, det kunne da ellers være hyggeligt at have hilst på dig.
    Håber du får bilen fyldt, jeg gør gerne lidt reklame for dig på min blog så budskabet kommer ud, hvis du vil have det.
    Masser af hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Linda - jeg håber også på et godt tomatår, men det går desværre ikke altid som man har ønskes sig - men lever i håbet :) :)
      - jeg håber også på en fyldt bil med masser af go' havesnak ;) - og du må MEGET gerne lave lidt reklame på din blog omkring kørsel :)

      Slet
  8. Dejligt med forår og dermed start af en dejlig sæson. Spændende med nye tomat sort..og ikke mindst en skøn hjælpe pige.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske