CPH Garden 2017 - min oplevelse derfra

Nu har jeg været der !!! set garden showet på både godt og ondt, og jeg er glad for at jeg tog turen derover alligevel, endda i godt selskab sammen med Vivi (mit grønne univers) og Hans Jørgen :)
 - Det var en dejlig og spændende oplevelse, dog med et par enkelte "skønhedsfejl" undervejs...,
og ikke mindst... en officiel "beklagelse / undskyldning" fra Haveselskabet til ALLE havebloggere

Jeg vil her komme med de gode ting og knap så heldige ting, efter min opfattelse, så...
 welcome to the show  
 Vi var ankommet i go' tid, vejret var med os så hvad kunne gå galt ;) ???
 Vivi og mig havde fået fribilleter, fordi at vi var havebloggere, vi skulle bare henvende os i information (det hvide skur), for der havde de en liste over bloggerne og her kunne vi så få vores billet..
 - Men, så let var det nu ikke at få billetten ??, første gang ved lugen var mailen med listen forsvundet, kom igen senere fik vi besked på..
- Anden gang ved lugen, listen HAR været her, men nu var den blevet fjernet og fik beskeden kom igen senere....
- Hhmm.... jeg ringede så til person som vi havde fået billeterne af, og hun kom så derud ca. 10 min senere med billetterne til os og en ny liste til informationen..  - HURRA.... så kan vi komme igang..
Grimme kø... men det gik alligevel hurtig...
Så er vi kommet ind på pladsen :)
Mange fine showhaver, og folkene bag har virkelig været kreative :)

Havemoden NU er de tætte staudebede ;)
Det ser godt ud med de rustne plader, men ikke heldigt hvis man har småbørn, pga. hårde og skarpe kanter.

Personligt er jeg meget tilhænger af standerne som gør noget ud af at "udstille" deres stande på en pæn og professionel måde


Pæn sofa :)

Lidt kongelig besøg...

Her kommer insekterne i fokus :)
Når det kommer til storbys haver, findes der masser af spændende haveløsninger - lige min stil :)
Flot hønsegård


sofaen igen og nu med puder
Under den lynhurtige blogtræf, blev vi budt velkommen, præsenterer os for hinanden, haveselskabet kom med et par bevingede ord, og deriblandt en beklagelse / undskyldning overfor havebloggerne med de misforståelse og fejl undervejs op til dette arrangement, og det har jeg stor respekt for... så ingen hard feelings fra min side. De har lovet at gribe det bedre an til næste gang..

At stille sig op på scenen for en større forsamling og erkende fejl og misforståelse - det kan man kun tage hatten af for og sige...... RESPEKT.....

Velkomstdrink med en spiselig rose i :) - nydeligt..
Vildskab..... skønt.....
Under blogtræffet fik vi også en madkupon, som vi kunne indløse ved madboderne rundt på pladsen :) - god kyllingesalat, men det opstod et alvorligt problem ved  ca. kl 17.15 for at var maden UDSOLGT ved flere af boderne !!! - jeg tror at de har undervurderet antal besøgende i går ??
Hyggelig lille show telt, men den var alt for lille efter min smag, anbefaler helt klart en større telt til næste gang, og evt en skærm so flere har mulighed for at se hvad der sker....
Mange sjove indfald som man godt kan stjæle lidt idéer fra :)
Og iøvrigt syntes jeg at haveselskabets folk var meget imødekommende og kæmpede godt for at få det til at kører.... trods en del kommunikation og planlægningsproblemer undervejs...

Jeg har været skepsis overfor dette projekt, der HAR været fejl og mangler inden og under showet, men jeg er alligevel glad for at jeg har været derover for at se det :) - og ikke mindst selskabet til og fra showet har været i topklasse (kørsel)  :)

Kommentarer

  1. Tak Tim.
    Fin fin opdatering :)
    Det er jo af fejltagelser man lære og bliver bedre, det er noget havefolk ved alt om - ikke sandt?

    SvarSlet
    Svar
    1. nemlig... vi laver allesammen fejl, men det er da glædeligt at man "erkender" fejlene...

      Slet
  2. Ja, jeg sidder da og ærger mig over at jeg ikke fik et bagsæde også. ;). Dejligt at høre at skepsis blev vendt til noget positivt og dejligt at Haveselskabet også tog en del af "ansvaret". Det ser ud til at der er mange spændende stande og sjove ideer at hapse (undskyld...lade sig inspirerer af!). Det lyder også som om havemessen er tænkt som en tilbagevende begivenhed og så er der jo mulighed for rette de småfejl der måtte være. Al begyndelse er svær, og en positiv tilgang gør underværker. Tak for kigget, jeg glæder mig til at se flere input fra andre havebloggere og lignende godtfolk. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Friis
      jeg tror også at det kan blive en succes i de kommende år, NÅR... de får rettet lidt op på diverse skønhedsfejl :) :) - jeg tror også på en bedre dialog / samarbejde mellem havebloggerne og Haveselskabet til næste gang

      Slet
  3. Hej Tim
    Tak for en god opdatering, heldigvis blev du positivt overrasket. Jeg undrer mig over, at du ikke skriver noget om haveblogtræffet? Jeg har nu ikke fortrudt, at jeg ikke kom med, det er ikke lige mig :)
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do...
      blogtræffet gik desværre alt for hurtig, idéen og konceptet fejlene ikke noget, men de havde "glemt" at afsætte tid til det. så det blev kun til dav og mojn !!!! og alt var overstået iløbet af 5-10 minutter

      Slet
  4. Hej Tim

    Det var rigtig hyggeligt at mødes!
    Og det var bestemt godt at de erkendte de fejl de har lavet, at det skete i en lukket kreds, det kan vi leve med:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Karsten
      nemlig... derfor mener jeg også at det var vigtigt at jeg fik det skrevet her i indlægget så ALLE kan se det... :)

      Slet
  5. Hønsehuset er klart min favorit blandt de mange forskellige ting, du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. også her... havene med hønsehusene var mest interessant for mig :)

      Slet
  6. Spændende at læse din beretning her og er glad for at du har haft en positiv oplevelse.
    Skulle jeg have taget turen, måtte det udelukkende være for at hilse på andre havebloggere, men nu må vi se til næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Anemone
      ja... det var en go' oplevelse, og især turen derover og hjem igen i godt selskab :)
      - Hvis haveselskabet igen vil holde en blogtræf, så må de hellere snakke med eksperterne fra Kolding Blogtræf (griner)..., så vi kan få den "samme" hyggelige atmosfære omkring et blogtræf :)

      Slet
    2. ha-ha :) Jeg læste hos flere andre at det var lidt en "and" med det blogtræf - lidt ærgerligt når sikkert flere havde sat næsen op efter noget snak og læren-hinanden-at-kende.

      Slet
    3. lidt desværre ja... (griner) men idéen fejlede ikke noget, men man havde ikke afsat tid til træffet, vi havde knap nok sat os, før vi skulle ud af klappen igen for at gøre plads til næste arrangement !!

      Slet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Hej Tim

    Jeg er ked af at jeg ikke nåede at snakke med dig, puha dagen var så kort i forhold til hvad jeg kunne nå. Det var virkelig en spændende dag, med masser af haveinspiration. Ja jeg syntes også det var spændende med høns - og tomater!

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do...
      jeps... dagen var alt for kort, men en dejlig dag trods lidt skønhedsfejl ;)

      Slet
  9. Fuldstændig enig i meget af det du skriver! Jeg fik ingen aftensmad, for der var udsolgt - lidt surt timer før lukketid... Scenen var alt for Klein - jeg opgav fuldstændig at se eller høre noget. Blogtræffet havde potentiale, hvor ville det være godt med tid til at tale sammen! Når alt det er sagt, så synes jeg, det var en succes - og det var hyggeligt at løbe ind i dig og andre bloggere i løbet af dagen og få fif og lidt havesnak! Jeg kommer gerne igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Frede
      jeg er glad for at du er enig med mig i flere af punkterne :)
      - men, jeg var også glad for at jeg kom derover alligevel :) - og fik da købt 3 bøger, og selvfølgelig også lidt tomatfrø ;)
      - Og jeg HÅBER at haveselskabet får kigget bloglandet igennem og finder alle de "negative oplevelser" og bruger dem konstruktivt til evt. kommende begivenheder :) så det kan blive endnu bedre til næste gang ;)

      Slet
  10. Hej Tim. Tak for dejlige billeder fra CPH garden. Dejligt at høre at du havde en god dag. Der er sikkert plads til forbedringer og jeg håber da, at det bliver en årlig tilbagevendende begivenhed. For havefolk er der masser af i DK :-). Desværre kommer jeg ikke derover, denne tid er en travl tid på arbejdet og det er heller ikke lige om hjørnet, men jeg håber da at opleve det på et tidspunkt. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Mette
      velbekomme :)
      - Ja.. jeg havde en hyggelig dag derover, og er overbevist om at HVIS de får lidt bedre styr på planlægningen m.m. så kan det blive RIGTIG godt fremover...
      - Trist at du ikke kan opleve showet i år, men jeg hørte lidt om at det skulle vende tilbage igen i 2019 ??

      Slet
    2. Det vender tilbage i 2019. Jeg var jo frivillig derinde torsdag-søndag. Sad i billetsalget/informationen..og der er helt klart plads til forbedringer, så jeg har skrevet en lang liste med ting jeg opdagede undervejs og sendt til dem.
      I betragtning af det var første gang med så stort et show på dansk jord, så synes jeg det var flot klaret.
      Jeg opgav forøvrigt oftest at bruge min daglige madbillet og købte mad på hjemvejen i stedet for. Haveselskabet ved godt, at madsituationen skal være bedre. Det skal dog lige siges, at der var nogle madboder, der havde tilmeldt sig, men aldrig dukkede op!
      I løbet af ugen kom der flere madboder op, så det hjalp på det.

      Jeg morede mig forøvrigt lidt over det der med havebloggere, eftersom det jo slet ikke er alle havebloggere, der var inviterede. Ved du hvilke kriterier de gik efter?
      Jeg regner mig selv for at være haveblogger, men var ikke inviteret. (Det gjorde ikke noget, eftersom jeg var der alle dage alligevel...synes blot det kunne være sjovt at kende til baggrunden for udvælgelsen.)

      Apropos billetter til havebloggere, så hang der temmelig mange navneskilte i informationen og jeg kunne genkende en del havebloggernavne. Jeg undrede mig lidt over, de ikke var blevet hentede, da jeg ved at nogle af navnene på skiltene, havde været derinde.

      Slet
    3. mojn Esther
      takker for din vurdering af showet... :) :)
      - Vedr. indbydelsen af bloggerne, jeg havde selv tilmeldt mig hos hende som både "lad romantikken blomstre" og Irishaven havde reklameret for... på den måde kunne man komme i betragtning DENNE vej..., MEN !!!! der var et eller andet "lukket" blogselskab MERE til stede, kunne jeg umiddelbart konstatere ??? men hvordan og hvorledes vidnes ikke ???
      - I 2019 tror jeg at haveselskabet vælger at holde nallerne fra blogverden, nok fordi at de har grebet det "lidt" forkert an med Egeskov arrangementet og årets haveblogger som har ført til nogle uheldige blogindlæg som IKKE har gavnet arrangementet til noget positivt !!!

      Slet
  11. Hej Tim
    Ja, der var godt nok ikke meget tid til blogtræf. Det var jeg ret skuffet over. Men ud over det, synes jeg også der var masser at se og opleve, og jeg var rigtig glad for, at vi havde billetter til både onsdag og torsdag. Vi lukkede og slukkede begge dage.
    Har du opdaget jeg holder blogtræf på søndag i min have?
    Knus
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do...
      ja... desværre var blogtræffet hurtig overstået !!! lidt ærgeligt :(
      - jeg har din blogtræf med i mine overvejelser til her på søndag :) :) - du hører snarest nærmere, og hvis jeg kommer så bliver det nok sammen med Celina ;)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske