En udsædvanlig historie om en tomat !!

At dyrke sine egne planter er altid noget specielt, og intet smager så godt som hjemmedyrkede frugt og grønsager.
 - Men !!! at en lille dværgtomat plante ved navnet "Tiny Tim" som gav årets første dejlige røde tomat i juni måned, og selvsamme lille tomat kunne give en oplevelse ud over det sædvanlige, havde jeg ik' set komme...

Helt fra starten, lavede jeg denne video med mine nye tomatplanter og ca. 54 sek. inde i videoen viser jeg "Tiny Tim" planten..
 Planten var en flot lille kompakt plante som gav masser af gode tomater, og den omtale tomat var den allerførste røde tomat som jeg fik i år...
Og selvfølgelig skulle den fotograferes :) :), desværre var Celina hurtig, og spiste den så jeg fik den desværre ikke smagt...

Senere blev billedet foreviget af Jane Møller fra bloggen True Colors
Jeg var stolt og rørt over resultatet :), og jeg kom til at nævne herhjemme at jeg burde tage til Italien for at se dette smukke maleri...
 - Familien tog med på ordet og vi måtte afsted i efterårsferien til støvlelandet...

Selvom hovedtomaten var spist og fordøjet lever tomatånden videre...

I fredags kørte vi først til Maranello i Italien, og vi startede med at besøge Gardaland..







Tomatånden puster igen :) og hvad er Maranello lig med ????
Himlen for drengerøve, Niklas har længe ønskes sig at komme ind og se Ferrari museum :)


 En forbandet klog sætning..... og den minder mig om sætningen "haven bliver altid flottere næste år"








 Her har tomaten ført mig ind i hjertet af selveste Ferrari, her har vi alle de berømte maskiner som har vundet de berømte løb..., det løb mig koldt ned af ryggen da jeg kom derind
 Deres trofæer fra samme rum !!!!
Niklas drømmer ;)
Måtte bare eje en Ferrari trøje :)

Lidt havekunst...


Tomaten føre os videre til Pisa...

 Tomaten førte os igen ind på en museum, og denne gang var det Enzo Ferrari museum..










Tomaten puster os igen videre til en museum, og denne gang er det...












Her er lidt billeder fra Hotellet hvor vi boede i Maranello, og farven er selvfølgelig....

 For oven til højre, var vores lejlighed i "tomatfarven"

Derefter førte tomaten os videre til Milano til Blogtræf.... 

Jeg havde længe set frem til at møde Jane fra bloggen True colors, vi har fulgt hinanden på bloggen i en del år nu og vi kender hinanden "godt" men aldrig face to face....
 - Men nu har tomaten gjort det mulig at vi endelig kunne mødes...
 En lille flot stilfuld baghave, selvom at hun bor i midten af Milano hvor der var meget støj, og det en utrolig ro indenfor murerne og især her i baghaven :)
 Der var også lidt plads til lidt kunstværk :)

 Det store øjeblik !!!! Som jeg længe har ventet på :) :)
 Maleriet af min hånd med den "berømte" tomat.... som er skyld i hele denne tur til Italien :)
 Her er lidt billeder fra gårdspladsen hvor Jane bor, en utrolig hyggelig stemning...

 Jane's terrasse...
 Flot magnolie med efterårsblomster fra gårdhaven :)


 Denne her fik jeg lidt frø med hjem af, det bliver spændende at se om det vil lykkedes mig at få dem til at spire..
 Stor og flot magnolietræ fra gårdhaven :)
Ingegnoli planteskolen med tomatfrø
Efter at det nu er tomatens skyld, at vi kom til Italien, så måtte der også anskaffes nogle nye spændende tomatfrø...
 Jane og mig tog på planteskole i hendes lille Smart bil..
 Spændende frøudvalg, men nix pille.... Jeg måtte finde frøene i kataloget og de plukkede dem så til mig...

 Der var mange spændende planter at vælge imellem....
 Selfie... Jane og mig på planteskolen...
 Jane er i gang med at jokke på tyrens nosser ????, det er noget med at det giver held ???
 Sidste aften i Milano var vi ude og spise sammen med Jane på en god Pizzaria

 Pizza med masser af grønsager og tomater er lige mig :)
Disse tomatfrø fik jeg købt på planteskolen.., Ingegnoli gigante liscio, Noire de Crimée, UC 105 J, pantano romanesco og floradade...

Og vi var hjemme igen lørdag nat ved kl. 23.15....

Og alt dette var ikke sket hvis det ikke var for min første modne tomat i år..

Kommentarer

  1. Ja men sikken da en tomat, der kunne give liv til alle drengerøvsdrømmene. Det ser ud til, at I har hygget jer.
    Spændende at møde en blogven i Italien.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do...
      Ja... det var hyggeligt - og ikke mindst er blogtræf ALTID superhyggeligt :)

      Slet
  2. Ja virkelig forunderligt hvad en tomat kan fore til , men rigtig hyggeligt var det at faa besog fra jer , og smukt indlaeg her paa din blog , som fortaeller hele historien . Knuser.

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn søde Jane
      TAK FOR SIDST...... Det var megahyggeligt at hilse på dig :)

      Slet
  3. Sikke en sjov historie, der udspringer af sådan en lille fætter! Det lyder som en skøn tur for drengerøve og des lige!

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Frede
      jeps... total drengerøvs oplevelser, og alt dette kan jeg takke en lille simpel tomat for :)

      Slet
  4. Hej Tim

    Alletiders! Der blev da lige slået mange fluer med et smæk!
    Spændende malerier på Janes blog må man sige!
    Og Ferrari ja og Lamborghini!

    Det har været noget af en tur!

    Ha en dejlig uge

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Karsten
      Hvem har kunne nogensinde har troet at en lille tomat kunne give en oplevelse i denne format ??? - det er nok aldrig sket før ;)
      - Ved eftertanke jeg er lidt skræmt over hvor stort mirakel det er i en lille sød tomatplante..

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske