Chili såning med en yderst belastende lille hjælper..

Så starter vi på en ny sæson - jubiiiiiiiiiii
Ventet med længsel på at komme i jorden igen, og nu starter jeg med såning af chilier og selvfølgelig indenfor..
Jeg elsker at så... :)
Men, familiens nye medlem Bøllefrø lever fuldt ud op til dens navn BØLLE..., jeg har smidt ned fra bordet op til flere gange og den kommer sgu' hurtig derop igen...
Undskyld billedkvaliteten, jeg måtte hurtig stoppe dens pote med at grave i jorden..
Bøllefrø er bare et nummer for nysgerrig....
Langt om længe blev jeg endelig færdig...

Julen er kommet...
I dag var Henriette (min kone), Celina og mig afsted efter juletræet

Hermed er julen reddet :)

Kommentarer

  1. Hej Tim.
    Sikke skønne billeder af jeres Bølle :-) Godt du kom i hus med såningen alligevel. Er det ikke tidligt, at så chili? Hvordan opbevare du den efterfølgende?
    Knus Heike

    SvarSlet
  2. mojn Heike
    De står oppe i soveværelse vindue indtil marts / april måned indtil der komme nogle gode soldage for så kommer de ud i drivhuset i dagtimerne ;)

    SvarSlet
  3. Jeg tænkte også, at det var tidligt, du sår chili, men du har fuldt styr på det, kan jeg se, det kniber mere at få styr på katten :)
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do..
      Iflg. det som jeg har læst mig frem til så er det allerede omkring 1 december man skal starte med såning af chili.
      Chilier spirer efter mellem 10 - 30 dage og har en lang udviklingstid, og hvis man ønsker chilier over en lang sommer (hvis vi da får det engang igen) så er det på midt vinteren man burde så frøene...

      Slet
  4. Hej Tim

    God idé, jeg tror også jeg vil så lidt her i juledagene!
    Det er nu hyggeligt med kat!

    Ha en dejlig juleuge

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Karsten
      det er skønt at komme igang med såning :) :)
      - og Bøllefrø er skam en go' missekat ;)

      Slet
  5. Nej , det maa ikke vaere let at saa med saadan en lille fraekkert , men hvor er de sode :-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. ja... til tider sød og nuttet !! men til andre tider et lille bæst ;)

      Slet
  6. Hvis man må give et råd uden at blive spurgt om det, vil jeg anbefale lidt ekstra lys i januar måned. En arkitekt lampe med koldlys pære kan gøre det.
    På den måde undgår du svage og ranglede planter :)
    God jul til dig og familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Susanne
      tak for tipset :) er hermed noteret ;) - også en god jul herfra..

      Slet
  7. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske