Opfølgning på plantetips nr 7 - hækaffald

Jorden skal fodres og plejes - også om vinteren :) :), for det er jorden som skal passes og plejes og IKKE planterne, for er jorden velplejet så skal planterne nok klare sig..

I sensommeren da jeg klippede hækken og derefter fik affaldet en tur med plæneklipperen og efterfølgende puttet i sækker og gemt væk indtil nu..
Godt gemt bag ved garagen :)

Se videoen og husk lyd :)

Og hermed er jorden klar til sne og frost og jordens mikroorganisme er glade...

 Inden næste sensommer så er det meste af affaldet komposteret ;)

Nyt familiemedlem :)
Ja... jeg ved det, jeg har en svag karakter, jeg kom til at vise Henriette og pigerne nogle søde kattemisser fra Heike fra bloggen Haven med hunden 
 - Så vi måtte en tur op til Heike efter en sød missekat ;)
Og den fik lov til at beholde navnet som Heike har givet den, og den hedder Bøllefrø

Fortsat god aften :)

Kommentarer

  1. Hej Tim.
    God idé med at genbruge hækaffaldet til jordforbedring. Jeg skal helt klart kompostere når jeg går gang i haven.
    Skønt at Bøllefrø er faldet godt til hos jer allerede. Den kunne ikke ønske sig en bedre familie og at måtte komme indenfor, er helt sikkert lykken for hende. Tak fordi du lod dig overtale.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Heike
      jordforbedring er altid godt, det kan kun varmt anbefales :)
      - Skal da lige love for at Bøllefrø er faldet godt til, og den er endda rigtig god til at bruge kattebakken :), dog var der lidt krise i går aftens da den valgte MIG til at få en lur på, og IKKE Henriette (griner)

      Slet
    2. Av, det var slemt. Så må i hellere hente en misser til - en til hver. :-)

      Slet
    3. Jeg kan sige dig at katten lever fuldt op til dens navn BØLLE !!!!! så der er kommet "liv" i huset (griner)

      Slet
  2. Hej Tim

    Ja det ser da rigtig godt ud, god kompost er guld værd!
    Og så fik Bøllefrø et godt hjem - alletiders!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. nemlig kompost er guld værd :)
      og Bøllefrø er faldet godt til i hjemmet :)

      Slet
  3. Hej Tim
    Jeg lægger græs fra opsamleren ud i bedene, det håber jeg også er godt.
    Og I fik en lille missekat, det er helt sikkert godt både for katten, Heike og jer.
    Held og lykke med den.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. det gør jeg også med græsafklippet :)
      katten er faldet rigtig godt til her i huset :) og børnene er vilde med den :)

      Slet
  4. Saadan skal det gores ! Og tillykke med den 'lille ny' ,bliver helt sikkert til stor glaede for familien , og den kunne ikke have fundet et bedre hjem.

    SvarSlet
  5. Thank you for sharing valuable information nice post,I enjoyed reading this post.

    หนังตลก

    SvarSlet
  6. Thanks for all your efforts that you have put in this, It's very interesting Blog...
    I believe there are many who feel the same satisfaction as I read this article!
    I hope you will continue to have such articles to share with everyone!
    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske