Slut på sommeren - og efteråret banker på

Efteråret.... tiden til at planlægge næste havesæson, og lade tankerne flyde med årets havesæson selvom at den ikke er helt slut endnu...  Hvad var godt ??, hvad kunne have være bedre ?? og ikke mindst nye kommende spændende haveprojekter...
 - Og det er nok to sætninger som går igen hos havefolket !!, nemlig tiden !! har manglet mere tid til havens gøremål og at sommeren manglede sol og varme.
 Nu var tiden inde til at flytte mine frøplanter af hostaer ud i haven, efter at de har stået i små potter i de sidste 2 år, dengang var de omkring 1 cm høje. Og dengang fandt jeg dem blandt de større hostaer hvor de var selvsåede :)
 Mine dahliaer / geoginer får mig til at blive glad i låget af, de er trofaste som sædvanligt, og så ud fra at nogle af knoldene er omkring 50 år gamle :)
Efterårsfarverne er begyndt at komme i staude området :), hver årstid sin charme ;)
Og ingen kan modstå friskplukkede hindbær fra haven :) - så er det alligevel en dejlig tid vi går i møde :)

Kommentarer

  1. Hej Tim
    Du har helt ret, det er jo netop det, der er dejligt ved Dk, årtidernes skiften. Jeg holder også meget af efteråret. Men en gang Indian Summer ville ikke være af vejen.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do..
      helt enig... et par uger med fuld sol i sommeren ville have gavnet rigtig meget :) - og hver årstid har sin charme ;)

      Slet
  2. Hej Tim

    Spændende med dine egne Hostaer!
    Og hindbær - ja, det kunne være værre!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Karsten
      nemlig !! det er skønt med hjemmedyrkede planter :)
      - det lyder ik' som om at du er vild med hindbær :) :)

      Slet
  3. Jeg vidste slet ikke, at hostaer var til at frøformere. Spændende, hvordan de falder ud.
    Flotte, flotte hindbær :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Lisbeth
      Det er faktisk kun de gamle hostaer, som var været i haven siden mine bedsteforældres tid, som er flittige med at smide spiredygtige frø som så kommer flittigt :) - og dem skal der også være plads til i haven :)

      Slet
  4. Uha Tim, jeg har slet ikke tid til det er efterår :o))
    Hvor er de små hostaer altså søde, nu må vi da håbe de klarer den ude i den store haveverden :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do..
      helt enig med dig, jeg har heller ikke tid til at efteråret kommer nu.., jeg har ellers maaaaaange haveprojekter på bordet endnu...
      - de små hostaer skal nok klare sig, indtil nu har de modstået mange ting som kunne have dræbt dem ;)

      Slet
  5. Dine georginer er åbenbart både trofaste og frodige. Efterårshindbær er et fint supplement til bærproduktionen, har jeg fundet ud af.

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Marie
      ja.. mine geoginer har altid været trofaste og stabile, selvom at de er ved at være nogle gamle svende..
      ja.. det er skønt med hindbær fra haven :)

      Slet
  6. Hej Tim
    en skøn skål med hindbær uhmm
    Ja det er nu vi skal i gang med projekterne, men det måtte nu gerne være i lidt tørvejr.
    Jeg har selv sået hostaer et par gange, det er nogle meget nemme fyre at have med at gøre.
    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do...
      ja... et par dage med tørvejr ville være dejligt til projekterne ;)

      Slet
  7. Ja en af de skonne ting ved en have er netop , at den jo aldrig er faerdig. Hvor er dine Georginer flotte !

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Jane
      jeg takker, glæder mig til at vi ses :)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske