Lidt sommerbilleder - Part 2

Og vi fortsætter lidt med lidt friske billeder fra haven med tilbehør....
Her ser vi min søn Niklas som er 9 år, som for allerførste gang prøver at slå græs. Jeg blev meget overrasket over at han var meget grundig med plæneklipning. Og selvfølgelig fik han 20 kr. for det ;)

Og her har vi 2 stk vandhunde !! mine prinsesser Pernille og Celina :) nyder en go' varm dag ....

På de kommende 3 billeder er lidt Allium også en ny plante i haven, de blev plantet sidste efterår, faktisk nogle meget pæne blomster, de minder meget om nytårsfyrværkeri ;)



Og lige lidt friske blomster billeder...
 Æblemynte blomster, som tiltrækker masser af insekter ;)

Lidt geoginer "igen", nogen som jeg ikke har vist før..

 Den ovenstående hedder Night Butterfly, helt ny i min samling ;)

Og lige til sidst min flotte rose Nostalgi, og lige bagved ses en tagetes, de er gode til at holde lusene væk fra roserne ;) 

Kommentarer

  1. Det er da den helt rette arbejdsfordeling... - prinsesserne ved poolkanten mens drengene arbejder, det er vi vist nogen som syntes godt om!! ;o)
    Skønne fyrværkeri-alium, de er meget smukke og dahlia bliver jeg bare aldrig træt af :o)

    SvarSlet
  2. Dejligt at ungerne vil hjælpe til. Min søn på 10 vil meget gerne fælde træer!! men også gerne slå græs. Æblemynteblomsterne er smukke og din Night Butterfly ligeså.

    SvarSlet
  3. takker for de pæne kommentar

    SvarSlet
  4. Det er så herligt at have børnene med i havearbejdet ind i mellem - både lønnet hjælp og som interesserede tilskuere/hjælp til frøsåning/udprikling ( jeg jubler indvendigt hver gang min dreng på 11 år er med i drivhuset).
    Det er da skønt hvis vi kan give lidt af haveglæden videre til poderne.
    Jeg er vild med den gule dalia og den gule allium - er sidstnævnte hårdfør eller lagt i foråret?
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  5. Berit:
    Ja, det er skønt at børnene er med i haven og dertil gerne hjælper til. Pernille er meget interesseret i frøplanter, og hun plukker gerne en buket af geoginerne ;) :)
    Den gule allium burde være hårdfør, den blev sat sidste efterår og den klarede vinteren, så mon ikke at den kommer igen til næste år.

    SvarSlet
  6. Jeg er også vild med din gule alium. Er det dem som hedder cernuum? Jeg vidste ikke at de også findes i gul.
    Og den gule, men også Night Butterfly er da helt skønne :-)
    Det er bare dejligt at have børnene med i haven :-)

    SvarSlet
  7. Nyd at din søn vil hjælpe dig, det får en ende en dag eller han vil forlange en højere løn :-)) min søn er 13 nu og du kan vel gætte at jeg taler af egen erfaring.
    Dine blomster er super smukke, sikke en blomsterrigdom.
    Ha en god dag
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  8. Der er da vist en der har arvet sin fars haveinterresse? Dejligt når ens børn gider hjælpe lidt til i haven:-)Pigerne ser ud til at have det skønt! Dine georginer er virkelig smukke, hvor findes der dog mange forskellige!Fortsat god ferie:-)

    SvarSlet
  9. Hanne i haven:
    Du har muligvis ret med at den hedder cernuum, de var fra en mix-pakke som jeg købte, og der stod ikke andet end allium på pakken..

    Anne-Mettes have:
    Han ER BEGYNDT at forlange højere løn, vi snakker lønklassen omkring 100 - 150 kr. pr. gang når han skal / vil slå plænen !! han er bindegal...
    Han fik den mulighed, enten 20 kr. eller gør jeg det selv ;)

    Prikker i luften:
    Især min datter Pernille er begyndt at interessere sig meget for blomster.

    SvarSlet
  10. Dejlige sommer billeder. Mine prinsesser har altid helst ville nyde fremfor at yde i haven, suk!! Det sjove er i dag, hvor de begge er flytte hjemmefra er haveinteressen begyndt at spire. De store på 20 kigger på lejelighed med kæresten, hvor der er en kæmpe altan. På den vil hun gerne have noget af barndomshaven med. Den lille på 17 bor hos svigerforældrene, hvor hun har spurgt til krukker foran deres egen hoveddør. Mon ikk der med tiden dukker et par nye haveejere op??

    Ha' en dejlig dag til dig og konen ;-)

    SvarSlet
  11. Dejlig når børnene kan begynde at være med.
    Hos os er det jo børnebørnene der gerne vil give en hånd med, og det er heller ikke så dårlig.

    SvarSlet
  12. Hyggeligt at være med i jeres have et øjeblik !!

    Hvor er de dog flotte de geoginer. Husker du at plukke massevis af buketter til fruen ?;)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske