Mellem regndråberne

Lidt friske billeder fra en våd have... Lidt flere geoginer som er sprunget ud ;)




denne ovenstående er det nok ikke andre som har !!!, det er første gang jeg ser dette, meget speciel...

 bemærk farverne på disse blade, passer godt til hostaerne :)

Denne plante kender jeg ikke navnet på ?? Den breder sig gerne i haven, og den har altid været i haven.

 Rosen Nostalgi (øverst)
 Rosen "twice in a blue moon" elsket og hadet blandt mange rosenkender, men jeg holder af den. ;)

De gule hindbær har givet en fornuftig høst i år.
Lidt afstand fra det hele...
Snart go' weekend 
eller 
go' ferie til jer alle :) :)

Kommentarer

  1. Hvor ser der dejligt ud i din have, sikke mange blomster :-)
    Jeg har aldrig set en Dahlia med to farvede blade på den måde. Det er spændende om de næste blomster ser ligesådan ud, eller om det kun er denne ene.
    Jeg ved desværre ikke hvad den lilla er. Først ville jeg gætte på Linaria Purpurea, men jeg synes ikke rigtigt at bladene ligner. Jeg håber at en anden kan give dig svaret.

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig skønt ud i din have :-)
    Georginen på det øverste billede ser meget speciel ud, har aldrig set den før, men smuk er den :-)

    SvarSlet
  3. Hvor det nogle skønne Dahliaer du har.
    Din ukendte ligner meget min langbladede ærenpris.Prøv at se på mit indlæg fra i går.

    Hilsen Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder af skønne dahliaer. Af en eller anden grund har jeg ikke haft dahliaer i haven i mange år, men jeg nyder alle de flotte, smukke billeder der bliver vist her i blogverden.

    Din ukendte sag vil jeg også gætte på er en langbladet ærenpris.

    Ha' en dejlig dag ;-)

    SvarSlet
  5. Tak for din venlige kommentar på min blog.
    Hvor er blomsterne smukke. Jeg er især imponeret over georginen på det første billede, og jeg kan rigtig godt li` bedet foran drivhuset.Natur sten pynter altid.

    SvarSlet
  6. Hej Tim.

    Flotte, festlige og farverige dahliaer.

    Tak for din kommentar. Du skal være velkommen til at se vores "have-spillefilm" i Silkeborg. Forestillingen kører i dagene 20.-28. august.

    Vh Jørn

    SvarSlet
  7. En usædvanlig dahlia den første, men flot. Jeg har også selv lige spist de 2 første gule hindbær. Det er første år jeg har den.
    Det er et dejligt bed især med de flotte sten der omgiver det.

    SvarSlet
  8. Hvor er de flotte dine Dahlia især den første er utrolig spændende! Det ser også vældig smukt ud med de sten der omkrandser bedet. Vi er lige kommet hjem fra en uges ferie og blev glædeligt overrasket over et hav af flotte dahlia der nu er sprunget ud:-)

    SvarSlet
  9. Hej Tim, skonne blomster og billeder af samme, din have er rigtig flot og farverig. Complimenti .

    SvarSlet
  10. Hanne i haven:
    de øvrige blomster har lidt af den samme stil, mærkelig !!! den burde ellers være helt orange !!

    Vivik:
    Takker for roserne

    Ina:
    Du har ret.. det er en ærenspris langbladet...

    Madam Bæk:
    Jeg kan ikke undvære geoginerne i haven, de blomster helt frem til frosten kommer, og der indtil er det garanti for blomster i haven :)

    Landbohaven:
    Du har ret... natursten pynter i haven, og jeg kan skam ikke få nok af disse natursten, de giver en ro og harmoni i bedet..

    Jørn Møller Jensen:
    Er hermed noteret i kalenderen, så må jeg se om jeg gør alvor af det med at kikke forbi..
    Var det forresten ikke en artikel i "Haven -magasinet nr. 1 2010" om din have ??

    Gitte:
    Takker for roserne, Natursten mellem planterne ser kanongodt og naturligt ud :) prøv det..

    Prikker i luften:
    Velkommen hjem fra ferien, håber i havde en go' tur.

    Jane:
    takker for roserne, du er vel stadig på ferie i Danmark :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske