Lidt sommerbilleder

Sommerferien er over os, selvom man kan diskutere ordet SOMMER i disse uger pga. alt det vand !!!
Nuvel...... ikke mere brok men billeder...

På en anden fin blogside Mettes Have, var der for et par dage siden en yderst delikat artikel med en jordbærkage, jeg valgte (eller min kone gjorde) at kopier / misbruge denne opskrift til vores datter Pernille 7 års fødselsdag. I stedet for jordbær brugte vi hjemmelavet kirsebær-is :) OG DET KAN KLART ANBEFALES :) ;)

 Tirsdag aften hvor det var knaldgodt vejr, tog vi en tur ud til stranden. Jeg ville se om jeg kunne finde nogle fine flade småsten som jeg skulle bruge i haven, og selvfølgelig var vi forberedt på vandet og Celina, som til tider er en dårlig cocktail ;) pakkede hende i regntøj med støvler...... men !!! nej.... det tog ikke engang 10 minutter så....

Lidt friske billeder af mine geoginer..





Som noget nyt i min have er solhat !! Jeg må erkende at det er en fantastisk flot plante, dem må jeg have flere af til næste år !!!




Og lige til sidst...
 Man kan rolig sige at denne lilje næsten råber SE MIG !!!
Lidt fra jordbær-rækken "White soul" jordbær, lidt al'a skovjordbær, men hvide og smager meget sødt i forhold til de alm. skovjordbær !!

Fortsat go "sommer" til jer alle :)

Kommentarer

  1. Hvor er hun bare sød :-) Sådan en lille vandhund :-)
    Mine piger er 19 og 22 nu, men jeg kan huske en gang vi var på campingtur til vandet og vejret var lige så dårligt som nu. Da fik alle ungerne lov til at smide hele udstyret og hoppe i bølgerne uden en trevl. De var 6 stk og de elskede det :-) Børn er ligeglade med vejret.
    Dine Dahlia er skønne og du har da mange solhatte allerede :-)
    Jeg troede lige at du havde et billede af min lilje, for den er da fuldkommen magen til den jeg viste på min blog igår. Har du måske stadig navnet på din? For min skulle være en lyserød trompet-lilje og det har jeg fået at vide at det ikke er.
    Fortsat god 'sommer' til dig også :-)

    SvarSlet
  2. Åh, jeg synes, de hvide skovjordbær er lækre. Det er kun Julius og mig, der spiser dem, for jeg har ikke fortalt de andre drenge om dem... Det må vente, til der er kommet lidt flere planter til, så der er nok til alle ;) Og Julius har ikke helt sprog nok endnu til at sladre - hi hi.
    Tusind tak, Tim.

    SvarSlet
  3. Sikke en sød lille vandhund :-)

    Dejlige solhatte. Jeg har kun en enkelt slags, men skal absolut også have flere i haven.

    De ser spændende ud, de hvide jordbær. Dem har jeg aldrig set før, men dem skal jeg da lige holde øje med.

    Ha' en rigtig dejlig dag.

    SvarSlet
  4. Hej Tim
    Dejlige billeder af barn og blomster - tak for det. - Jo, det er rigtigt, at der var en artikel om vores have i HAVENS januarnummer 2010.
    Kh Jørn

    SvarSlet
  5. Børn og hunde ved stranden, så er tøj lige meget for alle bliver våde ;-)
    Skønne billeder af dahlia. Solhatte er jeg også bare solgt med. Til at starte med skulle jeg ihvertifald ikke have dem i haven. Jeg syntes den var direkte grim, men det rigtige sted er den som en dronning. Se bare mit sidste indlæg, hvor den lyser op i et hjørne.

    Ha' nu en rigtig dejlig dag uanset vejret ;-)

    SvarSlet
  6. Yndig lille pige, hun ser ud til at nyde det:-)sikke fint dine blomster står, dejligt at kigge med i din fine have:-)ps.den kage ser da bare for lækker ud!

    SvarSlet
  7. Hej Tim håber i nød kagen det lyder helt vildt lækkert med kirsebæris, det må jeg vist også prøve. Dejlige billeder af dine skønne blomster.
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  8. Jeg er også ny på solhat-holdet og du har ret det er da en fantastisk plante - jeg skal også have flere af dem til at fylde haven her på sensommeren. Jeg har købt "Green Envy" i år - den er facinerende - jeg glæder mig til at komme hjem fra ferien og se dens videre udvikling!
    Sommerhilsen fra Berit

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske