Celina og mig på tur igen :)

Og denne gang var vi i Dalgaardens have på Kollemortenvej 55 ved Give :) i forbindelse med Havefestivalen denne weekend..
 - Line som er personen bag ved denne dejlige landbohave, er også på bloggen med Dalgaardens have
 - Jeg har oplevet haven som en dejlig landbohave med en del store træer, flotte stauder, drivhus med spiselige afgrøder, og et rigtig hygge drivhus, laver selv mange af planterne og til sidst og ikke mindst de har masser af plads til børnene i haven :)

Her kommer dagens billeder derfra...
 dejlig stor hønsegård, var det første vi så da vi kom ind i haven ;)
 Flot hane, bemærk insekthusene :)
 Køkkenhaven

 Inde i drivhuset med dejlige tomater :)
 Flotte kanter af buskbom, planterne har hun selv har lavet :)


 Bemærk fuglebadet

 drivhuset her til venstre bruges kun til hygge :)


 Celina syntes godt om haven, og især stierne og alle mulige gemmesteder :)


 Legehuset her passer godt ind i haven :)

 Desværre lidt svært at se stenene som hænger i træet - charmere, den idé tror jeg at jeg stjæler ;)

 Celina fandt hurtig sammen med Line's yngste datter Laura, og de fik travlt...
 De hyggede sig...
 Godt nok er det meget skygge, men haven udstråler en dejlig form af ro... jeg følte mig rigtig godt tilpas ved at opholde mig i haven :)


 Gode solbærbuske




Det største udfordring var at få Celina med hjem igen, det var lidt udforderne !!! men jeg måtte forhandle med en ny besøgsdag for Celina og Laura, så de kunne få en hel dag sammen :)..

Kommentarer

  1. Ha ja det er ikke nemt at løsrive sig, når man er i godt selskab. Godt de to piger hyggede sig, haven ser flot ud.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do..
      ja... jeg skal da lige love for at de hyggede sig... Haven var også skabt til at børnene kunne lege i den :)

      Slet
  2. Hej Tim.
    Ja, Lines/Dalgårdens have er rigtig dejlig. Helle og jeg besøgte hende og haven sidste sommer, i forbindelse med en heldags tur med havebesøg.
    Det ser sørme godt nok også ud som om Celina og Laura hygger sig. Celina er vist ret hurtig til at spore sig ind på andre børn. Det er dejligt hun er så ligefrem..... Så glæder de to tøser sig jo nok, til de skal ses igen:-)
    Knus
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. ja.. det var virkelig en skøn have :), og tøserne hyggede sig også gevaldigt :)..

      Slet
  3. Tak for turen rundt i haven.Dejlig stor landbohave,der har alt hvad der bør være.
    Skønne store træer og dejlige staudebede.Men først og fremmest god plads og mange udfoldelsesmuligheder for børn.Jeg kan godt forstå Celina havde lyst til at blive lidt længere!

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Lise
      Celina er "endnu" helt vild med at komme med på diverse haveture..
      - Haven er skøn på rigtig mange måder :)

      Slet
  4. Sikke mange billeder du fik taget, Tim :-)
    Tak for det fine indlæg, jeg er glad for at høre at du følte dig godt tilpas hos os - det er én af de vigtigste ting i en have - den stemning som man skaber.
    Vi ses senere på sommeren, nmår pigerne skal lege en hel dag :-)
    Mange hilsner,
    Line

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Line
      tak for sidst :) :) - I har en rigtig dejlig have, jeg er sgu' helt misundelig, især den rolige stemning i har fået lavet i haven var jeg meget begejstret for :)
      - og ja.... det HASTER med en legedato... Celina er desperat ;)

      Slet
  5. Hej Tim

    Flot klassisk have!

    Og det ser ud til at i havde det rigtig hyggeligt!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Karsten
      nemlig... dejlig landbohave uden de helt store armbevægelse - lige min stil...

      Slet
  6. Ikke dårligt med en havemakker :-). Celina og dig kommer da lidt omkring og får set nogle haver :-). Dejlig have I har besøgt, den ser rigtig hyggelig og fin ud. At der så også var en ny legekammerat var da rent win win. God søndag til dig. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Mette
      Celina er en skøn havemakker at have med på turene hun ELSKER nye bekendtskaber og at opholde sig i haven m.m..

      Slet
  7. Det er da fantastisk dejligt at I to sådan ta'r på tur - det må da kaldes kvalitetstid. Smuk have, er meget begejstret for den lave hæk der ligesom løber op langs trappen - dejlige billeder... jeg tror lige jeg snupper et kik til :)

    SvarSlet
  8. Et dejligt sted og virkelig også hvordan jeg tænker en landbohave. Masser af hyggekroge og gemmesteder. Herligt med de to piger. :o)

    SvarSlet
  9. Thanks for providing good information,Thanks for your sharing.

    หนังตลก

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske