Endelig i haven

 Endelig lidt forår i luften, solskin og ikke mindst tørvejr, og dog en smule koldt... Men nu kan jeg da endelig komme igang i haven.

Resten af husstanden var ude af huset, så måtte jeg sætte skiltet op.
Jeg begyndte med at luge og fjerne de visne topper. Men denne kristtjørn til højre på billedet, skal trimmes..
Det ser og er !!!! en vild og voldsom busk...
Sådan... den blev trimmet op og godt udtyndet..
Tynde ben, og det gav luft. Desværre jeg kørt affaldet på genbrugspladsen, pga. giftstoffer i kristtjørn.
Her er 2 nye beboer i haven, en blomsterhøne på 4 måneder, og en grønlægger på næsten 5 måneder.

Har du også været i haven i denne weekend ? :)

 

Kommentarer

  1. Godt for dig du endelig kom i haven - og også godt for haven tænker jeg:-) Kristorn er jo smuk, og kan sagtens beskæres hårdt, men man ønsker ikke de stikkende blade i komposten! De stikker i mange år da de er så svære at formulde. Jeg vidste nu ikke der var giftstoffer i.
    Fine høns!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. ja.. det var skønt at komme igang igen. Jeg tjekkede op nettet vedr. giftstoffer i kristtjørn :)

      Slet
  2. Mojn Tim
    Det pyntede meget på din kristtorn. Og fine høns🙂 jeg er ikke blevet færdig med at plante myrtegedeblad, der ligger stadig cirka 80 barrodsplanter og venter på mig, men vi har været syge de sidste par dage. I morgen håber jeg der er energi igen 💚
    Venlig hilsen fra
    Malene 🙂

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg takker :) , jeg har set på facebook at du har nok at se til endnu :) - god bedring

      Slet
  3. Ja har været meget i haven og fået plantet en del i dag. Dejligt når jeg får hjælp.
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. nemlig.. altid godt med lidt hjælp i haven, og din mand er sgu' flittig med at hjælpe dig i haven :)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske

Jeg hader at indrømme det - Vækstlys