bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske

 Mange år's have-interesse gør ikke en til at være det perfekte havemenneske, og der er nedtur hvert år i haven, og selvfølgelig lidt succes kommer er også.  

For et par dage siden beundrede jeg mit fine morbærtræ, den var blevet pæn stor. Men efter lidt sommerblæst væltede træet, og roden var knækket. Træet kunne ikke reddes, det må være bagsiden af have-medaljen :( 
I år havde den ellers mange fine bær. Jeg havde på ingen måde bemærket at den måske havde svage rødder og ikke kunne klare en lille sommerblæst ?, og de sidste par vinter har den ellers klaret fint !
Og fra starten på bagsiden af medaljen, var også starten på mine tomater, min opstart har været elendig, lav spireprocent, mange døde undervejs og hvorfor det sker ?? aner det ikke !! Jeg har ellers startet som jeg altid gør. - Men jeg må op på hesten igen til næste forår ;)  Men en del af tomatplanterne kom godt efter alligevel.
Vi vender medaljen om på forsiden, og jeg har en go' tomatven som havde nogle planter i overskud, så jeg kunne fylde mit "behov" op. På ovenstående billede er "Sweet Nibbles"

Men sommeren i år skal for det meste gå med at male vinduer og tilbygningen på huset.

Har du også oplevet nedtur i haven ??

Kommentarer

  1. Nej nej jeg har optur, jeg savner at se min gamle have, men min nye have har det fint, jeg har allerede mange roser og nogle rhodoer. Og vi er meget glade for at bo her på Fyn.
    Mojn fra Fyn

    SvarSlet
    Svar
    1. dejligt at læse, at i trives på Fyn :)

      Slet
  2. Op- og nedture er en del af havelivet. Tror ikke jeg kender en eneste, hvor der er lutter opture (eller nedture 😄)
    Mine tomater strutter i år, til gengæld viste det sig at det spændende jeg havde gang i det 3. drivhusene var natskygge! De er nu halet op - og så er der jo plads til noget nyt 😀
    Sommerhusene fra Tina - Haven i Velkær

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Tina - skønt at se dig i blogverden igen :) :) op og nedture er vi havefolk gode til at takle ;)

      Slet
  3. Oh-ja, det har været nedtur indtil nu med evindelig tørke og mistrivsel. Nu tænker jeg bøtten vender for resten af sommeren - optimist som jeg er. Der findes ingen perfekte mennesker - eller havemennesker - og det ville også blive for kedeligt, men du kunne vel ikke forudse dit lille moreltræ havde svage rødder... Sommervind er ofte mere skadelig, da den rigtig kan få fat i alle bladene, og jeg synes det er så ærgerligt for dig, at miste det fine træ med alle bærrene!
    Tomaterne skal du nok få reddet på en eller anden måde. Du er jo tomatekspert:-)

    Op på hesten igen!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Ulla - træet så ellers meget sund og rask ud, og havde endda et par år på bagen, men som du skriver så har vi vores op og nedture i haven ;) ;) - tomatekspert ??? i forhold til mine tomatvenner, så er jeg en luset amatør..

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Projekt indkørsel

Jeg hader at indrømme det - Vækstlys