After the rain... part 2

 Nu de sidste billeder fra denne runde....
Her er en af mine krydder-salvie som jeg såede sidste år, og nu med flotte blå blomster, og der er masser af bier omkring den når solen er fremme. Når salvierne er færdig blomstret vil tørre et par stænger og derefter høste frøerne.
Flot er den og den dufter fint..
En af mine geogine / dahlia højbede, her kommer der et brag af blomster.
Min allerførste silkepæon som jeg købte sidste år, denne "Bowl of Beauty" har nu 3 store blomster, og sidste år havde den kun en. Så det går da fremad..
Mine krydderurter, i højbedet er der indianermynte, broget salvie, fransk estragon, fasanbær, bananmynte, vintersar, broget citrontimian, appelsintimian, alm. salvie og citronmelisse. min limemelisse klarede ikke den sidste lortevinter.
Har lige for en halv time siden fået plantet appelsinmynte og en kamille i dette bed.
Bagved i krukkerne er der pebbermynte, marokkansk mynte, æblemynte og chokolademynte. Jeg mangler lige at få plantet min ingefærmynte i en passende krukke.
 Og lige til sidst et billede af min hyldetræ, den er kanonflot med alle de pæne hvide hyldeblomster.

Kommentarer

  1. Smuk have du har, jeg kan se du har flere forskellige mynte planter, det har vi også her hos os. Chokolademynte vidste jeg ikke man kunne få, det lyder lækkert:-)vh. Søs

    SvarSlet
  2. Du gør det vist temmelig meget i krydderurter. Dertil er jeg ikke kommet endnu, men havde overvejet lidt i krukker. De rædselfulde snegle mæsker sig vel i herlighederne, og det er ikke så lækkert. De har gnavet voldsomt meget i mine Dalby-valmuer og i mine dahlia. Smadder irriterende. Nogle af de små valmuer har ingen blade tilbage, så det er godt, at der var mange frø, så der stadigt er en del tilbage.

    SvarSlet
  3. Prikker i luften:
    Chokolademynten den dufter meget af after-eight chokolade, den kan fås hos alm. planteskoler, og hvis du da ikke kan finde den nogen steder, kan du da altid få en skud af mig til efteråret.

    Nette:
    Jeg er på mange måder grådig i haven, jeg vil have det hele, eller i det mindste have prøvet det. Jeg har til dagens dato IKKE haft problemer med snegle i mine krydderurter, selvom vi også har de bæster i haven. Giv de bæster noget øl om aftenen, så drikker de sig ihjel.

    SvarSlet
  4. Jeg er også imponeret over din myntesamling, kan du få dem brugt og hvordan holder du styr på dem allesammen. Jeg har chokolademynten i en stor krukke og hold da op - hvor den vokser!! Tør da slet ikke slippe den fri i et bed...

    SvarSlet
  5. Det er en flot krydderurtesamling, du har fået dig !!

    Hvad er Fasanbær ? Smag ? Og hvad bruger man det til ?

    SvarSlet
  6. Frøskuffen:
    Fasanbær er ny i min have, jeg købte den sidste år på plantemarked i Kolding, den skulle få nogle bær som smager lidt af karamel, jeg afventer med længsel på de fasanbær så jeg da endelig kan smage dem.
    Og vinteren fryser den lidt tilbage, og skyder derefter påny. Den har overlevet den sidste lortevinter, så den må kaldes hårdfør.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske