Hostaer kommer til sin rette element

Det er nok på dette tidspunkt hostaerne står i fuld flor.
Her er min Hosta "Orange marmelade" næsten ved at blomstre, bemærk farverne på bladene i forhold til i bagerste.
På de næste to billeder ses min Hosta "christmas tree" med blomster, meget kan man sige om hostaer men blomsterne er da flotte :)
 Og jeg er ikke den person som fiser rundt mellem stauderne med hakker eller kultivator dag og nat, jeg luger når jeg har tiden til det og dermed KAN ukrudtet måske blevet lidt store. Dette giver mig mange "gode gratis gaver" i form af nye planter :) på billedet nedenunder ses en ny frøsået Hosta :) :)



De næste tre dage har jeg nok på programmet
Søndag:  Besøg hos Claus Dalby
Mandag: Møde i Bruxelles, og derefter møde i Krefeld (Tyskland) (begge dele arbejde)
Tirsdag: rundvisning hos Rosenmageren i Jelling, ved ham som lavede Vejlerosen

Og forhåbentlig i slutningen af næste uge kommer der referat fra Claus Dalby besøg og rundvisningen hos Rosenmageren her på bloggen...
Fortsat go weekend til jer alle

Kommentarer

  1. Jo tak og til dig også. Det viljeg glæde mig til, selvom det nok blilver på den anden side af ferien.

    Ved du hvad den hosta hedder du omtaler.... Den bagest i bedet med striberne.

    God sommer!

    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  2. Hyggeligt lige at få hilst på dig og konen, inden I skulle ind i den dalbyske have. Håber du havde en ligeså god oplevelse som jeg havde.
    Stor hilsen fra fru friis

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine de små babies. Sådan nogle er aldrig ankommet hos mig.... og det er i hvert tilfælde ikke p.g.a. hakkejernet.

    SvarSlet
  4. Hostaer er skonne, men hvad goer man ved alle de snegle som er i haven, miner aeder alt, hvad de kommer i naerheden af, hvad gor du? Og den lille selvsaaede, det har jeg godtnok ikke set for, men dejligt at de breder sig. Hyg dig.

    SvarSlet
  5. Hyggeligt at få hilst på jer. Håber at I havde samme dejlige oplevelse som jeg havde.

    Jeg har aldrig kunne så mine hosta, hverken i potter eller på friland, men tilgengæld gror de, som var de betalt for det, så jeg har gode muligheder for deling. Det får jeg bare ingen nyde varianter ud af :-)

    Ha' en dejlig solskins dag i den jyske :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske