Projekt Skvalderkål - det endelige opgør

 Skvalderkål i lange baner... Jeg har forsøgt med flere alternative metoder med planter som skulle tage livet af skvalderkål, men nu kommer det endelige opgør...

Billedet her er fra sidste måned, og skvalderkål har allerede optaget hele pladsen i bedet.
Og nu på vej ud på græsplænen
Her har en en havegreb i jorden, bemærk rodnettet.... nærmest skræmmende..
 

the only way is the hard way

I gang med havegreben og ned på alle fire og lege muldvarp.

Lidt styrketræning fik jeg også med de store sten.

 
Det går fremad..
 
Endelig færdig.

Nu er det genopbygning af bedet. og gjort følgende..

  • Kanten rundt, dækker jeg med sort plastik, ovenpå fliser
  • Indenfor fliserne dækker jeg med tyk pap, ovenpå ukrudsdug
  • derefter træflis.
Krukker og sten placeres også.
Krukker og sten i harmoni
Færdig...
Sidste justeringer af krukker og sten
Lidt flere hosta krukker, og her er det 7 forskellige hostasorter.

Jeg elsker at bruge store sten i bedene.

God weekend :)

Kommentarer

  1. Flot arbejde, håber du vinder kampen, jeg har opgivet ;(
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg takker, og jeg nægter at give op, og hvis denne løsning ikke virker, så bruger jeg beton...

      Slet
  2. Godt gået! Skvalderkål er en formidabel modstander.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja nemlig... en værdig modstander :)

      Slet
  3. Ja, fint ser det ud efter dit kæmpearbejde, men du må undskylde mig for at tvivle på om det virkelig er det 'endelige opgør'. Nyd det så længe det varer:)

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. takker, jeg håber det virker og man skal vel ikke undervurdere modstanderen ;)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske

Jeg hader at indrømme det - Vækstlys