Hvem vil bytte tomatfrø ?????

Hvem går allerede ikke nu rundt og planlægger foråret i haven ???? i do.... ;)

I går (søndag) ville jeg have vasket drivhuset indvendig...
 Jeg havde indtil nu kun nået oprydning i drivhuset og fået flyttet havebænken derind for denne vinter.. men manglede at få vasket ruderne.
 - I år igen vil jeg kun have de gode store bøf-tomater og enkelte i alm. størrelse derinde. Og sidste år fik jeg høstet rigeligt med frø, og derfor vil jeg da meget gerne bytte med disse sorter som ses her...

 Potentat, alm størrelse, en meget gammel sort som beskrives i enkelte gamle havebøger fra 40'erne
 Whippersnapper, ampeltomat, perfekt til krukker, på en solrig terrasse
 Sleeping Lady, alm.størrelse en fandens god tomat, den var min foretrukne i madpakken ;)
Sweet beverly, lille sød cherry
Kookaburra cackle, også en god tomat i alm. størrelse - kommer også meget gerne i madpakken ;)
Siberian, vil beskrive den som en "mindre alm. størrelse" med god udbytte...
Og her har vi Abraham Lincoln med store saftige tomater, lidt mindre end en alm bøf tomat.
Out door girl, som navnet har den som mange andre været i haven, og har givet god udbytte..
Lollipop, god cherry tomat
Figiel, også en dejlig cherry tomat..
Og IGEN en god gul cherry nemlig Morning Sun...
Ikke alt er gult hos mig.... her er det Artinsan Pink Tiger
Og til sidst... Vesennii Michusinskii..... den gav mig en kæmpe udbytte med gode cherry tomater...

Til sidst vil jeg sige at alle har været gode og det er sorter som bestemt kan anbefales..., og det er kun Abraham Lincoln som har været i drivhuset og de øvrige sorter i haven ;)

Godt nytår

Kommentarer

  1. Hej Tim

    Alletiders initiativ - jeg har nu ikke noget at bytte med men står for at få lidt frø hjem fra Letland - måske også lidt tomater der kunne være interessante - må lige se på det når det kommer!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Karsten
      Du siger bare til hvis du mangler tid tomatfrø, for så finder vi også ud af det ;)

      Slet
  2. Hej Tim - Vi har jo byttet, så jeg håber, du finder andre at bytte med.
    Hvornår forspirer du?

    SvarSlet
    Svar
    1. 1 marts - og det kribler allerede i fingerne ;)

      Slet
  3. Hej Tim, sikke en god ide. Vi vil gerne bytte og kan tilbyde Orange Banana og Roma. Du må lige google dem hvis ikke du kender dem. Ønsker mig Sleeping Lady og Pink Artisan Tiger.
    Lad høre... god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg har dem begge ;) - men du får de ønskede alligevel ;)

      Slet
    2. Tusind tak for frøene, som posten havde med til mig i dag. Hvor er du tjekket med poser og billeder og det hele :) Og du ville ikke have nogen af mig - så må vi se hvad jeg ellers kan bytte med en skønne dag - du siger lige til, ikke?

      Slet
  4. Hej. Det er jo for sent til at plante tomater nu, men jeg vil meget gerne bytte til næste år. Jeg har en del forskellige tomater og også græskarfrø hvis det har interesse. Har vidst også lidt chilifrø tilbage.
    Af tomater har jeg lemon drop, san marzano, nyagous m.m.

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg vil være helt med på at bytte frø til næste sæson... du skriver bare en mail til mig :)

      Slet
  5. Hej Tim. Kan du huske, hvor høj Sleeping Lady blev?

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske