Rosendåb i rosenhaven i Mariager

Nu har jeg endelig for første gang oplevet et rosendåb !, jeg har før læst om disse begivenheder men aldrig oplevet det før i går.

Min sommerferie startede i fredags... jubiiiiii... nu 3 uger med afslapning, haven, og udflugter. Ingen rejse i år pga. disse corona / covid-19 tider.
 Og da nedenstÃ¥ende mail dukkede op mail-boksen, kunne jeg ikke modstÃ¥ fristelsen med at deltage, sÃ¥ min kone, vores yngste datter Celina og mig tog sÃ¥ pÃ¥ udflugt til det nordjyske.

 Vi ankom i god tid, og vejret var perfekt...
 Billederne er lidt sløret pga. solen.
 Og det er første gang at jeg besøger Rosenhaven i Mariager.
 Godt at der er skilte ved roserne, for det med at huske navnene pÃ¥ roserne er nok ikke lige min stærkeste side..
 Her er "barnet" som skal døbes...
Vi udnyttede tiden med frokost i det grønne på plænen lige ved siden af rosenhaven :)
 Efterfølgende begyndte der at komme flere gæster til..
 En del taler blev der selvfølgelig ogsÃ¥ holdt..
 Rosa Eskelund fortæller lidt om rosen som skal døbes
 En tale af Emmelie De Forest
 Det store øjeblik, døbt i champagne, og navnet er..
Emmelie De Forest forever
 Efterfølgende fik vi 4 smukke sange af Emmelie, og den sidste sang var "den sang" som hun nok er mest kendt for ;) ;)

Efterfølgende fik jeg da en del rosensnak med en del af gæsterne, og imens tog min Henriette og Celina på...
Efterfølgende gik turen så sydpå igen..
Og aftensmaden tog vi på vejen hjem på en rasteplads, maden har Celina valgt :)
Det var en perfekt dag :)

Kommentarer

  1. Hej Tim
    Det lyder som en hyggelig dag, tak fordi du tog os med til rosendåb, det har jeg aldrig prøvet. Mon du købte en rose?

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn do..
      nemlig, og nu kan jeg også sætte en flueben ved den oplevelse også, og jeg købte en bog i første omgang, og måske bestiller jeg rosen på et senere tidspunkt..

      Slet
  2. Hej Tim

    Rosa Eskelund og roserne derfra er noget af en succes internationalt. Pæne og nydelige ting man ser overalt i Europa, der bliver ikke rigtig taget nogen chancer, der bliver holdt fat i det der fungerer.
    Det ser rigtig hyggeligt ud - for hele familien:)

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Karsten
      Rosa har styr på roserne, ingen tvivl om det :)

      Slet
  3. Hej Tim, hvor spændende og godt du tog os med til dåben. Emmeli De Forest er en smuk rose, både pigen og planten:o) gad vide hvordan dens egenskaber er ? Nu er der jo ikke blevet nogen rosenfestival i Bogense i år, men mon ikke man har Emmelie rosen på rosen markerne der, det må da lige opklares.
    Tak for gode billeder
    Hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Linda
      Rosen er en buskrose, som 1 meter høj og tilsvarende i bredde. Men den er ikke kommet på markedet endnu, men det er muligt for bestilling allerede nu og til levering sidst på efteråret..

      Slet
  4. Skønt, når ens havenørderi kan forenes med en familieudflugt - det er da win win!

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Frede
      Total win win :) :) - det var en hyggelig tur

      Slet
  5. Mojn Tim.
    Det lyder vel nok som en hyggelig dag, for jer alle sammen.
    Tænk at få en rose opkaldt efter sig, med fulde navn endda, det er godt nok en stor ære i at få.
    Jeg var så heldig, at se haven sidste sommer, hvor jeg var med min svigerforældre på udflugt..... Eller også var det omvendt?
    Vi kombinerede rosenhaven med et besøg hos Molevitten, der var en rigtig flot have.
    Håber I får en fortsat rigtig dejlig ferie.
    Knus og kram
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. mojn Malene
      det var en rigtig hyggelig dag, og at få opkaldt en rose efter sig er stort :) :), mon vi 2 nogensinde får denne mulighed ??

      Slet
  6. Mojn Tim.
    Det lyder vel nok som en hyggelig dag, for jer alle sammen.
    Tænk at få en rose opkaldt efter sig, med fulde navn endda, det er godt nok en stor ære i at få.
    Jeg var så heldig, at se haven sidste sommer, hvor jeg var med min svigerforældre på udflugt..... Eller også var det omvendt?
    Vi kombinerede rosenhaven med et besøg hos Molevitten, der var en rigtig flot have.
    Håber I får en fortsat rigtig dejlig ferie.
    Knus og kram
    Malene

    SvarSlet
  7. contact us we supply the best marijuana ,weed,cartridges,wax,concentrates for both stoners and patient we got both the CBD and
    contact us we supply the best marijuana ,weed,cartridges,wax,concentrates for both stoners and patient we got both the CBD and THC
    Worldwide delivery and shipping is discreet ,with us to have nothing to worry about cuz we are 100%reliable
    buy ak 47 weed
    buy gelato strain
    buy og kush
    buy cereal milk strain
    buy stiiizy pods online
    buy girl scout cookies
    Free Shipping on orders above $200.
    buy gelato strain
    To smoke quality,here we don’t just match price we beat them.
    where to buy buy gelato near me
    Buy quality buy gelato strain at greenholisticmart and have it deliver to you discretely.
    can you buy buy og kush weed strain
    and buy cereal milk strain online
    At Jaw-dropping prices(
    buy stiiizy pods online
    at prices that just can not be beaten.
    Following the footsteps of plenty of other countries and states that have realized the health benefits of medicating with cannabis. We believe patients should have access to the best quality.
    Buy buy og kush
    at affordable prices.
    where to buy buy gelato weed
    Our products are of great quality.where to buy buy cereal milk strain online online
    where to buy buy cereal milk strain online online Germany, buy ak 47 strain
    buy girl scout cookies near me are packed in discrete odor less vacuum sealed packages.
    buy <a href="https://greenholisticmart.co

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske