Til min kones skræk.... tomatsæson starter..

 Nu kom dagen som jeg har ventet hele vinteren på... nemlig startskuddet til det nye haveår, og jeg starter med tomatsåning..

Og her fylder jeg godt op i soveværelset, og det falder ikke lige i "god" jord ved fruen i huset..., hun mener at det er alt for mange, det fylder og ikke mindst det optager hendes Yoga sted i værelset...
selvom hun brummer lidt, så er hun alligevel glad når tomaterne er modne...
Når de så har spiret om en uges tid, så bliver de flyttet i kælderen, og konen er glad igen ;)

I år skal jeg prøve følgende sorter...
 

dværg Anmore dewdrop
dværg cherry falls
dværg tumbling tom red
dværg tumbling tom yellow
micro johannisbeer
dværg balcony yellow
dværg/cherry pearly pink
dværg balcony red
dværg aztec
dværg Ida gold
cherry green doctors
cocktail baselbieter Röteli
bøf green ananas / pineapple
Flaske / bøf tegucigalpa
bøf honigsüsser erlöser
bøf Black Krim
bøf copia
bøf Samuraj
dværg Ditmarscher
cherry Ambiosia orange
cherry Cappucino
cherry lost marbles
cherry Snow white
cherry onkel gustav
alm Clint Eastwood Rowdy Red
alm Missouri pink love apple
alm eva’s purple ball
cherry starfire isis
bøf fealans first snow
dværg snegirjok
dværg whippersnapper
alm / bøf victoria smile
cherry wheatleys frost resistant
dværg curly kaley
bøf Metallica
dværg fat frog

Kommentarer

  1. Godt der kun går en uge før hun kan blive glad igen ;)
    Mojn

    SvarSlet
    Svar
    1. jeps... og nu er de også kommet ud af rummet :)

      Slet
  2. Jeg er dybt imponeret over du kan holde styr på det enorme sortiment! Man skulle jo tro du skal leve af at sælge tomater...
    Såning indendørs er altid lidt af en belastning på familielivet. Det er godt du kun skal have dine potter i soveværelset en uge. Har hørt om folk der ligger med tæerne i forspirede kartofler når de sover, og det kræver også lidt af et parforhold:)

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. efter en uge var de ude af rummet igen :) og alle er glade ;)

      Slet
  3. Det er altså en alvorlig sag, Tim! At invadere nogens yoga-sted, nej nej nej :-)

    SvarSlet
  4. jo da.... tomatdyrkning er mere vigtig end yoga-halløj... ( bare du ikke siger det til min kone, så får jeg smæk...)

    SvarSlet
  5. Ja, naar enden er god , er alting godt :-)))

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske

Jeg hader at indrømme det - Vækstlys