Jeg hader at indrømme det - Vækstlys

Jeg har indtil årets begyndelse, haft en klar holdning til vækstlys !! - det kommer ikke til at ske for mig at jeg skal have det "skrammel"... men ??

Sidste år, samme tid mistede jeg en del planter, og hvad det gik galt... er stadig mig en gåde. Men det bedste gæt må være at jeg var for naiv med at sætte planterne i drivhuset om dagen, det har nok været for koldt.
Jeg vil stadig starte tidligt, så hvad gør jeg !! - måske burde jeg prøve med vækstlys, selvom jeg ikke har meget fidus for det...
Pt. status på vækstlys...
Planterne bliver ikke lange og ranglet, og det overrasker mig positivt, dog syntes jeg at benene er noget tynde i forhold til mine tidligere planter.

Så jeg må bøje mig i støvet eller lægge mig fladt ned, og erkende at vækstlys godt kan bruges. Og nu har jeg endda dæl'me købt en vækstlampe mere.

"Man har et standpunkt, til man tager et nyt

er et citat af Jens Otto Krag tidligere statsminister

Kommentarer

  1. Kan se en fejl eller 2 ved din opstilling hvis du ønsker endnu flottere tomater mf. 1 for lav lysstyrke, du skal op på mindst 50-100watt lys. 2. Fuldspektrum lys giver stærkere planter en pink/lilla lys, det viser alt forskning 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. meget interessant, tak for oplysningerne

      Slet
  2. Håber det hjælper, så du kan få gang i tomaterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja.. det håber jeg også, men når vi endelig snart får varme og sol så håber jeg at de kan komme i drivhuset om dagen :)

      Slet
  3. Ja, jeg forstår dig sådan set godt, for kønt er det jo ikke, men du er vel næsten nødt til at have det, hvis hele din tomatavl skal lykkes. Pøj-pøj!

    hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  4. Jens Otto var ikke dum. Vi må alle prøve os frem og se hvordan det går. Vejret og lyset varierer så utrolig meget fra år til år, så lidt hjælp kan være godt for planterne og os. Held og lykke!

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak, ja.. vi har alle sammen vores udfordringer med nutidens vejr - om det så skyldes de berømte klimaforandringer vidnes ikke

      Slet
  5. Jeg kan se, du har numre på dine tomatplanter. Har du vild mange sorter, eller hvad betyder numrene? Kønt kan man ikke just kalde det lilla lys, men du behøver vel ikke at bruge det som hyggebelysning i stuen, du har sikkert et andet sted til tomaterne.
    Jeg håber, du får held med tomaterne.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Elna - tomaterne står i kælderen, og numrene henviser til tomatnavnet på en liste. Det er første gang at jeg prøver med vækstlys, så det bliver spændende at se hvordan de udvikler sig.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske