Lidt friske billeder igen

Sådan en dobbeltdækker solhat er da egentlig meget pæn, den lyser da rigtig godt op i blandt mine hostaer her i sensommeren :)
Og iøvrigt er det min søn Niklas som har taget dette billede ;)

Og ENDELIG blomster min skærmliljer, jeg købte den sidste år, og har opbevaret den i kælderen vinteren over, og gudskelov overlevede den :)

Blomster på de nye planter :)
Og endelig begynder de at blomstre....
 En floks fra vores allesammens Marie-Louise "Den frodige have" i Aarup.

En flot pileurt fra havearkitekten Carry Roorda i Hejls, da jeg købte den ved en af hendes foredrag i foråret var det "kun" en sølle "pind" og se nu hvad den er blevet til...

Økologi / genbrug
Jeg har i de sidste par år, valgt at bevare en stor del af haveaffaldet i haven. faktisk det eneste jeg køre væk er ukrudt og store træ og buske rødder.
 Når jeg har klippet min bøgehæk, bruger jeg plæneklipperen til at kvase affaldet og derefter enten på komposten indtil efteråret / foråret og derefter ud mellem planterne, eller også med det samme ud mellem stauderne ;)
Her ses "flænseren" som Niklas og Pernille kalder "jobbet", de er skam blevet meget flittige med at hjælpe til.. (og kun når det drejer sig som penge... :) )
Ingen "Bar" jord hos mig ;) og iøvrigt er det sundt for jordens mikroorganisme  :) 

Konens billeder !!
Ja... utrolig !!! nu begynder hun OGSÅ at tage billeder af blomsterne m.m. i starten rystede hun ellers kun på hovedet af mig ;) ;)  Og hun er endda sluppet godt fra det :)


fortsat go'  sensommer til jer allesammen.

Kommentarer

  1. Hej Tim,
    Det lyder som en god ide at fordele komposten mellem stauderne. Regnormene skal nok lave det til fin jord. Det er da dejligt at din haveglæde og lyst til at fotografere har smittet din kone.
    Det er et flot billede.

    SvarSlet
  2. Hej Tim, sikke skønne billeder - hvad hedder solhatten - den dobbelte på øverste billede?

    Det lyder meget fornuftigt med genanvendelse i haven til kompost.

    Det er da meget sjovt at fotografere planter og blomster, så jeg forstår udmærket din kone.

    P.t har jeg de første rigtige fotos på min blog af klokkerankerne. Jeg tillader mig at "annoncere" lidt via kommentarboksen her hos dig, da jeg åbenbart har blog problemer der gør, at mine indlæg ikke vises hos nogle af jer andre på blogrollen...

    God weekend.

    Ulla

    SvarSlet
  3. Dejlilg lillle buket, TIm, og så kan jeg bedst lide din alm. purpursolhat, selvom den dobbelte da er meget sjov.

    SKønt at børnene giver en hpnd med!

    Kh. Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  4. Hyggeligt at hele familien deltager i haven på et eller andet plan.

    Meget fornuftigt at bruge kompost i haven, det er da også det eneste rigtige :-)

    Det med plæneklipperen som opsamler kender jeg godt, det er ret effektivt.

    SvarSlet
  5. Den er da rigtig sjov den dobbelte solhat! Man må sige at "den sølle pind" har udviklet sig fantastisk:-)dejligt at se hvordan hele familien går op i havearbejdet, pyt med at der skal lidt bestikkelse til;-)fine billeder din kone har taget:-)

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder fra din have.
    Det er jo utroligt som ting kan "smitte" :o) Haveglæde, blomsterglæde og fotoglæde.
    Jeg oplever samme fænomen her - mit nye fotoapparat med stativ er børnene meget interesseret i. I øvrigt var et par af de gode fotos fra sidste år taget af min datter.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  7. ....tak og i lige måde. Stjerneskærm er et must i august......desværre har jeg ikke held med at overvintre dem selv - desværre.

    Der skal nok blive en god fotograf ud af din søn......smukt motiv han har udvalgt sig ;0)

    SvarSlet
  8. Tillykke med hele fire blomster i din agapanthus. Det er altså godt gået synes jeg. Min ene gav kun to, mens min store krukke gav 6. Og de er 5-6 år gamle hos mig, så det kan du godt være stolt af. Jeg så at Søren Ryge sagde at vi skal gøde NU, så det har jeg gjort :-)
    Ja, haveaffald tilbage til haven, det er også mit motto. Og det er da dejligt at børnene vil hjælpe, selvom det koster lidt lommepenge :-)
    Både din kone og søn tager fine billeder, kan du hilse dem at sige :-)

    SvarSlet
  9. Et helt familieforetagende...det er da skont!
    Jeg goer ogsaa som dig, laegger al haveaffald her i min sommerhushave langs een af haekkene ( hvor det ikke kan ses), og aaret efter er det pssst vaek forsvundet, saa der er rigtig god gang i microorganismerne.
    KH Jane

    SvarSlet
  10. Hvor er det da en fornøjelse at læse føljetonen om fru Skovrups omvendelse fra havehader til have haveelsker ;)

    Husk at lægge nogle tips til alle de andre stakler, som ikke har en sød, forstående og aktiv ægtefælle på havefronten.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Et ikke planlagt haveprojekt

Projekt indkørsel

bagsiden af Have-medaljen - det uperfekte havemenneske